Rygjavern nr 1-2017

Rygjavern nr 1-2017.

Rygjavern er ute!

Da skal alle medlemmer i Rogaland ha fått papirutgaven av årets første Rygjavern. Har den gått deg hus forbi kan du laste ned bladfilen her.

I den innholdsrike utgaven kan du lese om vårt arbeid med å ta vare på hule eiker, om fossene i Bjerkreim og Hjelmeland som kraftutbyggerne vil tørrlegge og om våre krav til en bærekraftig oppdrettsnæring. Og selvsagt om våre nært forestående arrangementer: Årsmøte i fylkeslaget mandag 24.mai, åpning av ny naturfotoutstilling samme dag og humleforedrag torsdag 27.april.

Kos deg med Rygjavern på skjermen!

Espedalsstølen 4 starten på veien

ATV-vei i verneområde

02.11.2017

Øvre Espedal Velforening har bygd mer vei i Frafjordheiane landskapsvernområde enn de fikk lov til av verneområdestyret. Miljøvernorganisasjoner ber styret om å vurdere politianmeldelse og krav om retting.

Årets andre utgave av Rygjavern

21.09.2017

Rygjavern holder koken. Årets andre utgave fikk medlemmene i postkassen i slutten av august. Nå kan du laste ned og lese bladet på PC'en din.

60 personer

Utleie Inge Steenslands Hus

21.09.2017

Mange har allerede oppdaget at det går an å leie Inge Steenslands Hus, nybygget vårt på Mostun natursenter. Her kan du finne ut mer om priser og utleievilkår.