Rygjavern nr 1-2017

Rygjavern nr 1-2017.

Rygjavern er ute!

Da skal alle medlemmer i Rogaland ha fått papirutgaven av årets første Rygjavern. Har den gått deg hus forbi kan du laste ned bladfilen her.

I den innholdsrike utgaven kan du lese om vårt arbeid med å ta vare på hule eiker, om fossene i Bjerkreim og Hjelmeland som kraftutbyggerne vil tørrlegge og om våre krav til en bærekraftig oppdrettsnæring. Og selvsagt om våre nært forestående arrangementer: Årsmøte i fylkeslaget mandag 24.mai, åpning av ny naturfotoutstilling samme dag og humleforedrag torsdag 27.april.

Kos deg med Rygjavern på skjermen!

Rykand, nesten heile, pan

Ikke rør fossene i Årdal

21.05.2017

Clemens Kraft har fått vann på mølla er utbyggingen av Ullestadelva i Årdal. Nå vil kraftselskapet rørlegge det meste av de resterende elvene og fossene i heia. Men motstanden er massiv.

Eik

Hvor mange store eiker har vi?

21.05.2017

Noen hundre? Eller kanskje flere tusen? Det er det ingen som vet. De store eikene i Rogaland er ikke systematisk kartlagt. Det kan du gjøre noe med.

Hallgeir-langeland

To nye år med Langeland

25.04.2017

Hallgeir Langeland ble valgt for to nye år som styreleder på fylkeslagets årsmøte i går, mandag 24.april. Årsmøtet sier nei til Jærlina (ytre trase) og fire-felts motorvei til Kristiansand.

Forside rygjavern nr 1-2017

Rygjavern er ute!