Rygjavern nr 1-2017

Rygjavern nr 1-2017.

Rygjavern er ute!

Da skal alle medlemmer i Rogaland ha fått papirutgaven av årets første Rygjavern. Har den gått deg hus forbi kan du laste ned bladfilen her.

I den innholdsrike utgaven kan du lese om vårt arbeid med å ta vare på hule eiker, om fossene i Bjerkreim og Hjelmeland som kraftutbyggerne vil tørrlegge og om våre krav til en bærekraftig oppdrettsnæring. Og selvsagt om våre nært forestående arrangementer: Årsmøte i fylkeslaget mandag 24.mai, åpning av ny naturfotoutstilling samme dag og humleforedrag torsdag 27.april.

Kos deg med Rygjavern på skjermen!

Preikestolen

Nasjonalpark likevel?

15.05.2018

To ganger tidligere har Preikestolen nasjonalpark vært tema på Stortinget. Nå kommer det tredje forsøket i regi av fire representanter fra SV, med Lars Haltbrekken og Arne Nævra i spissen.

Side 10-11 bore

Ikkje lov å nydyrke skog på Bore

11.05.2018

Ein bonde på Bore i Klepp får ikkje lov til å nydyrke fem dekar skog attmed Jærstrendene landskapsvernområde. Naturvernforbundet og Ornitologisk Forening har fått medhald i sin klage på vedtaket gjort av politikarane i Klepp.