Styret 2017, bak frå venstre Randi Storhaug, styreleiar Hallgeir Langeland og Wenche Skorge. Foran f.v. Susan Renshaw (vara), Hugh Clarke og Erik Thoring (dagleg leiar). Øvrige faste styremedlemmer er Ellen Jepson og Kjetil Nilsen. Foto: Maren Esmark.

Siste Rygjavern ute nå

En fyldig og innholdsrik utgave av Rygjavern har ankommet medlemmenes postkasser i disse dager. Her får du vite hva styre og administrasjon har drevet med siden forrige utgave i april.

Rygjavern er medlemsblad for medlemmene i Naturvernforbundet i Rogaland og utkommer tre ganger i året. Her kan medlemmene lese om hva styret og administrasjon har drevet med siden sist. I tillegg til oversikt over arrangementer, viktige politiske saker samt rapporter fra aktivitetene til Besøkssenter våtmark Jæren som Naturvernforbundet har ansvaret for. Ønsker du bladet i postkassen er det bare å melde seg inn i fylkeslaget!

Bore skog hogst

Nei til nydyrking av skog på Bore

13.02.2018

Norsk Ornitologisk Forening, Rogaland og Naturvernforbundet har påklaget et politisk vedtak om å tillate hogst og nydyrking av en fem dekar stor skogteig på Bore i Klepp kommune.

Lågaliåna

Omkamp om Lågaliåna

30.01.2018

I 2014 fikk Jørpeland Kraft AS avslag på sin søknad om å bygge ut Lågaliåna i Jørpelandsvassdraget. Nå prøver de seg igjen. - Den nye søknaden er ikke hakket bedre enn den forrige, sier Egil Tjensvold i Naturvernforbundet i Strand.

Espedalsstølen 4 starten på veien

ATV-vei i verneområde

02.11.2017

Øvre Espedal Velforening har bygd mer vei i Frafjordheiane landskapsvernområde enn de fikk lov til av verneområdestyret. Miljøvernorganisasjoner ber styret om å vurdere politianmeldelse og krav om retting.