Slepe cruisebåter i havna?

Mudderet i Stavanger havnebasseng er fullt av farlige miljøgifter. Så lenge mudderet ligger i ro, utgjør de mindre fare for mennesker og dyrs helse. Men når cruiseskipene inntar Vågen blir mudderet virvelet opp og ført med strømmen over store avstander. Naturvernforbundet ber kommunen vurdere bruk av slepebåter dersom dette kan redusere oppvirvlingen av giftig mudder.

I innspillet til kommunen foreslår også Naturvernforbundet at de mest populære fiskebryggene i havna blir skiltet med kostholdsråd og at kommunen starter med prøvetaking av måkeegg fra fuglekolonien i havnebassenget.

Eik Foreknuten

Hvor mange hule eiker har Stavanger?

12.03.2018

Det er det ingen som vet i dag. Derfor inviterer vi deg til å være med og kartlegge byens gamle eiker. Vi arrangerer eikerally søndag 18.mars med start fra Mostun natursenter kl 11.

Flaggermus  - hjemmeside

Flaggermusdagar på Haugalandet

26.02.2018

I vinterferien vart det arrangert flaggermusdag med snekring av flaggermuskassar ved Haugesund og Karmøy folkebibliotek. Store og små fann vegen for ein storslått dag med flaggermus i fokus.