Færre eller flere kjøttmeis på foringsbrettet i vinter.? Det skal årets hagefugltelling gi svar på. Foto: www.fuglevennen.no.

Småfugler og ved på Mostun

Søndag 27.januar handler det om fugler og ved på Mostun natursenter. Helga 26. og 27.januar skal nemlig alle småfugler innskrives i manntall. Hvordan og hvorfor kan feltornitolog Elisabeth Årsnes fortelle alt om dersom du kommer til Mostun. Samtidig kan Naturvernforbundet tilby fire sekker gratis håndkløyd ved til alle som vil gjøre det eneste riktige i disse ulvetider.

Og det eneste riktige? Bli medlem Naturvernforbundet! Gudene skal vite at det trengs folkelig mobilisering om ikke de siste rester av urørt Rogalandsnatur skal ende opp i vannkraftutbygginger og vindmølleindustri.

Til de som ikke har annet ærend enn å ta seg en kopp kaffe og nysteikt økologisk vaffel: Dere er hjertelig velkomne!

Mostun natursenter åpner dørene kl. 12 og avrunder kl. 15.

Vil du lese mer om årets hagefugltelling? Klikk den inn på www.fuglevennen.no

Artikkelen ble sist oppdatert: 23.01.2013

Viper 2 foto Ingvar Grastveit

Vipeseier i Time

31.10.2018 | Sist oppdatert: 31.10.2018

Vipene på Mossigemarkene i Time kommune, kan se framtida lysere i møte. Fylkesmannen tillater ikke nydyrking av en av de beste vipelokalitetene i kommunen.

Dalen I

Ulovlig deponi ved Jørpeland?

16.10.2018 | Sist oppdatert: 16.10.2018

Naturvernforbundet i Strand har varslet myndighetene om mulig ulovlig deponi samt forurensende drift av Dalen pukkverk utenfor Jørpeland. Kommunen har nå varslet kontrolltilsyn av virksomheten.

Alle elsker trær

14.09.2018 | Sist oppdatert: 14.09.2018

I hvert fall mange nok til å fylle Lille Maritim i Haugesund og Mostun Natursenter i Stavanger. Tre foredragsholdere, hvorav to forfattere, underholdt 160 tilhørere onsdag og torsdag 12 og 13.september.