Færre eller flere kjøttmeis på foringsbrettet i vinter.? Det skal årets hagefugltelling gi svar på. Foto: www.fuglevennen.no.

Småfugler og ved på Mostun

Søndag 27.januar handler det om fugler og ved på Mostun natursenter. Helga 26. og 27.januar skal nemlig alle småfugler innskrives i manntall. Hvordan og hvorfor kan feltornitolog Elisabeth Årsnes fortelle alt om dersom du kommer til Mostun. Samtidig kan Naturvernforbundet tilby fire sekker gratis håndkløyd ved til alle som vil gjøre det eneste riktige i disse ulvetider.

Og det eneste riktige? Bli medlem Naturvernforbundet! Gudene skal vite at det trengs folkelig mobilisering om ikke de siste rester av urørt Rogalandsnatur skal ende opp i vannkraftutbygginger og vindmølleindustri.

Til de som ikke har annet ærend enn å ta seg en kopp kaffe og nysteikt økologisk vaffel: Dere er hjertelig velkomne!

Mostun natursenter åpner dørene kl. 12 og avrunder kl. 15.

Vil du lese mer om årets hagefugltelling? Klikk den inn på www.fuglevennen.no

Artikkelen ble sist oppdatert: 23.01.2013

Jubileum-90-år

90 år i år!

18.04.2018 | Sist oppdatert: 18.04.2018

Naturvernforbundet i Rogaland ble stiftet på Stavanger Museum 30.januar i 1928. Det betyr at vi er 90 år i år!

Jærbanen

Samferdsel og krafteksport på årsmøtet

21.03.2018 | Sist oppdatert: 21.03.2018

Dobbeltspor til Kviamarka og bane i stedet for bussvei på Nord-Jæren, foreslår styret i en samferdelsplan som blir lagt fram for årsmøtet 9.april. Styret mener også at den konsesjonssøkte Skottlandskabelen "Northconnect" må konsekvensutredes bedre.

NiR styret

Årsmøte i NiR mandag 9.april

21.03.2018 | Sist oppdatert: 21.03.2018

Mandag 9.april kl. 17 holder Naturvernforbundet i Rogaland årsmøte i Stavanger kulturhus, Møteplassen. Etter årsmøtet blir det innlegg og debatt om Sørlandsbanen.