Færre eller flere kjøttmeis på foringsbrettet i vinter.? Det skal årets hagefugltelling gi svar på. Foto: www.fuglevennen.no.

Småfugler og ved på Mostun

Søndag 27.januar handler det om fugler og ved på Mostun natursenter. Helga 26. og 27.januar skal nemlig alle småfugler innskrives i manntall. Hvordan og hvorfor kan feltornitolog Elisabeth Årsnes fortelle alt om dersom du kommer til Mostun. Samtidig kan Naturvernforbundet tilby fire sekker gratis håndkløyd ved til alle som vil gjøre det eneste riktige i disse ulvetider.

Og det eneste riktige? Bli medlem Naturvernforbundet! Gudene skal vite at det trengs folkelig mobilisering om ikke de siste rester av urørt Rogalandsnatur skal ende opp i vannkraftutbygginger og vindmølleindustri.

Til de som ikke har annet ærend enn å ta seg en kopp kaffe og nysteikt økologisk vaffel: Dere er hjertelig velkomne!

Mostun natursenter åpner dørene kl. 12 og avrunder kl. 15.

Vil du lese mer om årets hagefugltelling? Klikk den inn på www.fuglevennen.no

Artikkelen ble sist oppdatert: 23.01.2013

Skurvedalen, CIMG0086

Lysefjordens indrefilet er reddet

24.11.2017 | Sist oppdatert: 24.11.2017

Nå er det endelig klart: Det blir IKKE bygget vannkraftverk i Skurvedalen. Det er en STOR seier for natur og friluftsliv.

Espedalsstølen 4 starten på veien

ATV-vei i verneområde

02.11.2017 | Sist oppdatert: 02.11.2017

Øvre Espedal Velforening har bygd mer vei i Frafjordheiane landskapsvernområde enn de fikk lov til av verneområdestyret. Miljøvernorganisasjoner ber styret om å vurdere politianmeldelse og krav om retting.

Årets andre utgave av Rygjavern

21.09.2017 | Sist oppdatert: 21.09.2017

Rygjavern holder koken. Årets andre utgave fikk medlemmene i postkassen i slutten av august. Nå kan du laste ned og lese bladet på PC'en din.

60 personer

Utleie Inge Steenslands Hus

21.09.2017 | Sist oppdatert: 12.06.2018

Mange har allerede oppdaget at det går an å leie Inge Steenslands Hus, nybygget vårt på Mostun natursenter. Her kan du finne ut mer om priser og utleievilkår.