Over 1700 elever besøkte Mostun natursenter i 2015. Her med naturformidler Cecilie Notø. Foto:Erlend Berne.

Stor aktivitet, god økonomi

Gikk du glipp av årets første utgave av Rygjavern? Vel, her kan du du lese den i ro og mak. Og vil du vite hva som skjedde på årsmøtet til fylkeslaget kan du fortsette her.

Årsmøtet ble denne gang holdt på Sølvberget, Stavanger kulturhus. Rett og slett fordi vi regnet med mange tilhørere til det åpne årsmøteforedraget som ble holdt av forfatteren av Kjersti Sandvik. Hun har fått mye oppmerksomhet rundt sin kristiske bok om oppdrettsnæringen. Ganske riktig kom det 55 for å høre på Sandvik og de hadde vi ikke fått plass til på Mostun.

Årsmøtet samlet 17 deltakere og forhandlingene ble ledet av styreleder Hallgeir Langeland. Regnskapet som viste et rekordoverskudd på 641 000 ble vedtatt og det samme gjaldt årsberetning, budsjett og årsprogram for 2016. Årsmøtet vedtok en uttalelse om oppdrettsnæringen som du kan lese et annet sted på websiden vår. Det samme gjelder dokumentene som ble lagt fram på årsmøtet.

Valgkomiteens innstilling ble enstemmig vedtatt, hvilket betyr at årets styre er slik sammensatt:

Hallgeir Langeland, styreleder (ikke på valg)
Ellen Jepson (ikke på valg)
Bjarte Hetland (ikke på valg)
Per Terje Haaland (ikke på valg)
Randi Storhaug (ny)
Kjetil Nilsen (ny)

Varamedlemmer:
Hugh Clarke (gjenvalg)
Anne Elisabeth Carlsen (ny)
Wenche Skorge (ny)
Bothild Åslaugsdotter Nordsletten (ny)

Artikkelen ble sist oppdatert: 17.04.2016

Side 10-11 bore

Ikkje lov å nydyrke skog på Bore

11.05.2018 | Sist oppdatert: 11.05.2018

Ein bonde på Bore i Klepp får ikkje lov til å nydyrke fem dekar skog attmed Jærstrendene landskapsvernområde. Naturvernforbundet og Ornitologisk Forening har fått medhald i sin klage på vedtaket gjort av politikarane i Klepp.

Vel blåst klesbyttedag

24.04.2018 | Sist oppdatert: 24.04.2018

Søndag 15 april var gamle Mostun fylt til randen av flott tøy og klimabevisste forbrukere.

Ansatte I

Hele landet kommer til Stavanger

18.04.2018 | Sist oppdatert: 18.04.2018

Det er 49 år siden landsmøtet i Naturvernforbundet sist ble arrangert i Stavanger. Nå skjer det igjen samtidig med at fylkeslaget fyller 90 år. Vi er klare til å gi landets ypperste naturvernere en uforglemmelig opplevelse!