Over 1700 elever besøkte Mostun natursenter i 2015. Her med naturformidler Cecilie Notø. Foto:Erlend Berne.

Stor aktivitet, god økonomi

Gikk du glipp av årets første utgave av Rygjavern? Vel, her kan du du lese den i ro og mak. Og vil du vite hva som skjedde på årsmøtet til fylkeslaget kan du fortsette her.

Årsmøtet ble denne gang holdt på Sølvberget, Stavanger kulturhus. Rett og slett fordi vi regnet med mange tilhørere til det åpne årsmøteforedraget som ble holdt av forfatteren av Kjersti Sandvik. Hun har fått mye oppmerksomhet rundt sin kristiske bok om oppdrettsnæringen. Ganske riktig kom det 55 for å høre på Sandvik og de hadde vi ikke fått plass til på Mostun.

Årsmøtet samlet 17 deltakere og forhandlingene ble ledet av styreleder Hallgeir Langeland. Regnskapet som viste et rekordoverskudd på 641 000 ble vedtatt og det samme gjaldt årsberetning, budsjett og årsprogram for 2016. Årsmøtet vedtok en uttalelse om oppdrettsnæringen som du kan lese et annet sted på websiden vår. Det samme gjelder dokumentene som ble lagt fram på årsmøtet.

Valgkomiteens innstilling ble enstemmig vedtatt, hvilket betyr at årets styre er slik sammensatt:

Hallgeir Langeland, styreleder (ikke på valg)
Ellen Jepson (ikke på valg)
Bjarte Hetland (ikke på valg)
Per Terje Haaland (ikke på valg)
Randi Storhaug (ny)
Kjetil Nilsen (ny)

Varamedlemmer:
Hugh Clarke (gjenvalg)
Anne Elisabeth Carlsen (ny)
Wenche Skorge (ny)
Bothild Åslaugsdotter Nordsletten (ny)

Artikkelen ble sist oppdatert: 17.04.2016

Natur på torsdag

14.03.2018 | Sist oppdatert: 15.03.2018

Sjekk ut programmet i foredragsserien Natur på torsdag

Eik Foreknuten

Hvor mange hule eiker har Stavanger?

12.03.2018 | Sist oppdatert: 13.03.2018

Det er det ingen som vet i dag. Derfor inviterer vi deg til å være med og kartlegge byens gamle eiker. Vi arrangerer eikerally søndag 18.mars med start fra Mostun natursenter kl 11.

Flaggermus  - hjemmeside

Flaggermusdagar på Haugalandet

26.02.2018 | Sist oppdatert: 26.02.2018

I vinterferien vart det arrangert flaggermusdag med snekring av flaggermuskassar ved Haugesund og Karmøy folkebibliotek. Store og små fann vegen for ein storslått dag med flaggermus i fokus.