Over 1700 elever besøkte Mostun natursenter i 2015. Her med naturformidler Cecilie Notø. Foto:Erlend Berne.

Stor aktivitet, god økonomi

Gikk du glipp av årets første utgave av Rygjavern? Vel, her kan du du lese den i ro og mak. Og vil du vite hva som skjedde på årsmøtet til fylkeslaget kan du fortsette her.

Årsmøtet ble denne gang holdt på Sølvberget, Stavanger kulturhus. Rett og slett fordi vi regnet med mange tilhørere til det åpne årsmøteforedraget som ble holdt av forfatteren av Kjersti Sandvik. Hun har fått mye oppmerksomhet rundt sin kristiske bok om oppdrettsnæringen. Ganske riktig kom det 55 for å høre på Sandvik og de hadde vi ikke fått plass til på Mostun.

Årsmøtet samlet 17 deltakere og forhandlingene ble ledet av styreleder Hallgeir Langeland. Regnskapet som viste et rekordoverskudd på 641 000 ble vedtatt og det samme gjaldt årsberetning, budsjett og årsprogram for 2016. Årsmøtet vedtok en uttalelse om oppdrettsnæringen som du kan lese et annet sted på websiden vår. Det samme gjelder dokumentene som ble lagt fram på årsmøtet.

Valgkomiteens innstilling ble enstemmig vedtatt, hvilket betyr at årets styre er slik sammensatt:

Hallgeir Langeland, styreleder (ikke på valg)
Ellen Jepson (ikke på valg)
Bjarte Hetland (ikke på valg)
Per Terje Haaland (ikke på valg)
Randi Storhaug (ny)
Kjetil Nilsen (ny)

Varamedlemmer:
Hugh Clarke (gjenvalg)
Anne Elisabeth Carlsen (ny)
Wenche Skorge (ny)
Bothild Åslaugsdotter Nordsletten (ny)

Artikkelen ble sist oppdatert: 17.04.2016

Side 20 flom

Over og ut for olje og gass?

31.08.2017 | Sist oppdatert: 31.08.2017

Må vi fase ut oljevirksomheten for å nå våre klimamål? Eller skal vi lete mer for å opprettholde virksomheten i uoverskuelig framtid? Vi tar debatten på Mostun natursenter lørdag kl 16 til 18. 11 partier kommer. Kommer du?

Rekordstort program i høst!

31.08.2017 | Sist oppdatert: 31.08.2017

Aldri tidligere har vi hatt et større høstprogram enn i år. Foredrag på torsdager, familieaktiviteter på søndagene og mye mer. Programmet omfatter Mostun natursenter i tillegg til friluftshuset Orre og friluftshuset Kvassheim. Flere av arrangementene er i regi av Besøkssenter våtmark Jæren.

Side 2 styret

Siste Rygjavern ute nå

31.08.2017 | Sist oppdatert: 31.08.2017

En fyldig og innholdsrik utgave av Rygjavern har ankommet medlemmenes postkasser i disse dager. Her får du vite hva styre og administrasjon har drevet med siden forrige utgave i april.

Rykand, nesten heile, pan

Ikke rør fossene i Årdal

21.05.2017 | Sist oppdatert: 21.05.2017

Clemens Kraft har fått vann på mølla er utbyggingen av Ullestadelva i Årdal. Nå vil kraftselskapet rørlegge det meste av de resterende elvene og fossene i heia. Men motstanden er massiv.