Over 1700 elever besøkte Mostun natursenter i 2015. Her med naturformidler Cecilie Notø. Foto:Erlend Berne.

Stor aktivitet, god økonomi

Gikk du glipp av årets første utgave av Rygjavern? Vel, her kan du du lese den i ro og mak. Og vil du vite hva som skjedde på årsmøtet til fylkeslaget kan du fortsette her.

Årsmøtet ble denne gang holdt på Sølvberget, Stavanger kulturhus. Rett og slett fordi vi regnet med mange tilhørere til det åpne årsmøteforedraget som ble holdt av forfatteren av Kjersti Sandvik. Hun har fått mye oppmerksomhet rundt sin kristiske bok om oppdrettsnæringen. Ganske riktig kom det 55 for å høre på Sandvik og de hadde vi ikke fått plass til på Mostun.

Årsmøtet samlet 17 deltakere og forhandlingene ble ledet av styreleder Hallgeir Langeland. Regnskapet som viste et rekordoverskudd på 641 000 ble vedtatt og det samme gjaldt årsberetning, budsjett og årsprogram for 2016. Årsmøtet vedtok en uttalelse om oppdrettsnæringen som du kan lese et annet sted på websiden vår. Det samme gjelder dokumentene som ble lagt fram på årsmøtet.

Valgkomiteens innstilling ble enstemmig vedtatt, hvilket betyr at årets styre er slik sammensatt:

Hallgeir Langeland, styreleder (ikke på valg)
Ellen Jepson (ikke på valg)
Bjarte Hetland (ikke på valg)
Per Terje Haaland (ikke på valg)
Randi Storhaug (ny)
Kjetil Nilsen (ny)

Varamedlemmer:
Hugh Clarke (gjenvalg)
Anne Elisabeth Carlsen (ny)
Wenche Skorge (ny)
Bothild Åslaugsdotter Nordsletten (ny)

Artikkelen ble sist oppdatert: 17.04.2016

Grønt eller grått i sentrum?

22.10.2016 | Sist oppdatert: 22.10.2016

Alle snakker om å bygge mer og bygge høyere i Stavanger sentrum. Naturvernforbundet minner om at et grønt sentrum er et trivelig sentrum.

_RMA0650

Svalbardnatur, jærfugler og pøbelgran på Mostun

19.10.2016 | Sist oppdatert: 19.10.2016

Høstens foredragsserie "Natur på torsdag" er i gang på Mostun natursenter. Foredragene holdes i den splitter nye foredragssalen i Inge Steenslands Hus. I høst blir det foredrag om fugler langs Jærstrendene, om Svalbardnatur og om gammelskog og pøbelgran.

Foto 20-2

Vern om vipene ved Fygaren!

28.09.2016 | Sist oppdatert: 28.09.2016

Stavanger kommune foreslår å bygge en tursti over Fygaren, mellom Byhaugen og Litle Stokkavatn. Det kan bety katastrofe for en av Stavangers siste hekkelokaliteter for den sterkt truete vipa.

Magnhild

-Eit besøkssenter verdt å besøkja

26.09.2016 | Sist oppdatert: 26.09.2016

- For eit senter de i Naturvernforbundet har laga til! Fylkesmann Magnhild Meltveit Kleppa sparte ikkje på godorda då ho opna Inge Steenslands Hus torsdag 22.september. Her er talen hennar: