Folket har finansiert 57 stoler i gave til Inge Steenslands Hus

Folket har finansiert 57 stoler i gave til Inge Steenslands Hus.

Tusen takk stolgivere!

Salget av Mostunstoler innbrakte 85 500 kroner. - Det er en fantastisk flott gave til vårt nye formidlingsbygg på Mostun, skryter styreleder Hallgeir Langeland.

Kampanjen som startet i fjor høst var en oppfordring til medlemmer og Mostun-venner om å kjøpe en stol i gave  til Inge Steenslands Hus. 57 personer fulgte oppfordringen som innbrakte hele 85 500 kroner. Som takk for den generøse gaven vil samtlige givere få navnet sitt på hver sin stol.

Naturvernforbundet  har valgt å kjøpe inn stoler som har høy kvalitet, god sittekomfort og lang levetid. City-stolene som er produsert på Ørsta tilfredsstiller disse kravene. Kvalitet koster, men med solide gavebidrag har vi klart å finansiere innkjøpene.

- Gavebidragene viser at folk setter pris på Mostun natursenter og alle aktivitetene og undervisningen  vi tilbyr regionens barn og unge. Vi er dypt takknemlige for givergleden og støtten til Naturvernforbundet, sier Langeland.

Inge Steenslands Hus kostet ca 4,6 millioner kroner, inventar inkludert. Inge Steenslands Stiftelse har bidratt med ca 3,7 millioner, mens Naturvernforbundet har finansiert resten på ca. 0,9 millioner kroner.

Vi er strålende fornøyd med resulatet og det samme er alle som har brukt huset så langt. Den spesielle og vakre arkitektoniske løsningen har vakt oppsikt, langt utenfor Stavangers grenser. Et annet sted på denne siden kan du lese en stor artikkel i tidsskriftet Byggmesteren skrevet av frilansjournalist Kjetil S. Grønnestad.

Eik Foreknuten

Hvor mange hule eiker har Stavanger?

12.03.2018

Det er det ingen som vet i dag. Derfor inviterer vi deg til å være med og kartlegge byens gamle eiker. Vi arrangerer eikerally søndag 18.mars med start fra Mostun natursenter kl 11.

Flaggermus  - hjemmeside

Flaggermusdagar på Haugalandet

26.02.2018

I vinterferien vart det arrangert flaggermusdag med snekring av flaggermuskassar ved Haugesund og Karmøy folkebibliotek. Store og små fann vegen for ein storslått dag med flaggermus i fokus.