Folket har finansiert 57 stoler i gave til Inge Steenslands Hus

Folket har finansiert 57 stoler i gave til Inge Steenslands Hus.

Tusen takk stolgivere!

Salget av Mostunstoler innbrakte 85 500 kroner. - Det er en fantastisk flott gave til vårt nye formidlingsbygg på Mostun, skryter styreleder Hallgeir Langeland.

Kampanjen som startet i fjor høst var en oppfordring til medlemmer og Mostun-venner om å kjøpe en stol i gave  til Inge Steenslands Hus. 57 personer fulgte oppfordringen som innbrakte hele 85 500 kroner. Som takk for den generøse gaven vil samtlige givere få navnet sitt på hver sin stol.

Naturvernforbundet  har valgt å kjøpe inn stoler som har høy kvalitet, god sittekomfort og lang levetid. City-stolene som er produsert på Ørsta tilfredsstiller disse kravene. Kvalitet koster, men med solide gavebidrag har vi klart å finansiere innkjøpene.

- Gavebidragene viser at folk setter pris på Mostun natursenter og alle aktivitetene og undervisningen  vi tilbyr regionens barn og unge. Vi er dypt takknemlige for givergleden og støtten til Naturvernforbundet, sier Langeland.

Inge Steenslands Hus kostet ca 4,6 millioner kroner, inventar inkludert. Inge Steenslands Stiftelse har bidratt med ca 3,7 millioner, mens Naturvernforbundet har finansiert resten på ca. 0,9 millioner kroner.

Vi er strålende fornøyd med resulatet og det samme er alle som har brukt huset så langt. Den spesielle og vakre arkitektoniske løsningen har vakt oppsikt, langt utenfor Stavangers grenser. Et annet sted på denne siden kan du lese en stor artikkel i tidsskriftet Byggmesteren skrevet av frilansjournalist Kjetil S. Grønnestad.

Artikkelen ble sist oppdatert: 09.02.2017

Majoren foto RM

Lyst å gjøre en innsats for sjøfuglene?

05.04.2017 | Sist oppdatert: 05.04.2017

Da kan du møte opp i båthavna ved Børevigå kl 18 på fredag og bli med Naturvernforbundet på ryddesafari. Vi skal nemlig rydde fem av Stavangers seks egenerklærte sjøfuglreservater.

Marøy olaf

Dugnadsrekord i 2016

05.04.2017 | Sist oppdatert: 05.04.2017

Naturvernforbundet på Nord-Jæren (NNJ) satte ny dugnadsrekord i 2016 takket være Olaf Schraml. Han var i en periode arbeidsledig og jobbet dugnad på flere av lokallagets dugnadsprosjekter.

Bilde04

Fylkeslaget har årsmøte 24.april

02.04.2017 | Sist oppdatert: 02.04.2017

24.april er det klart for årsmøte i Naturvernforbundet i Rogaland. Møtet starter kl 18 i Inge Steenslands Hus (Mostun natursenter) og blir etterfulgt av utstillingsåpning kl 19.30.

Fossbrekka II foto SGV

La Fossbrekka leve!

02.04.2017 | Sist oppdatert: 02.04.2017

Det er ikke akseptabelt å bygge ut Øvre og Nedre Lanes kraftverk i det varig vernete Bjerkreimsvassdraget, mener Naturvernforbundet. Flertallet i Rogaland fylkesutvalg er av samme oppfatning.