Klesbytting

Klesbytting.

Vel blåst klesbyttedag

Søndag 15 april var gamle Mostun fylt til randen av flott tøy og klimabevisste forbrukere.

Klokken 12 var det kø på tunet mens rundt 60 klimabevisste forbrukere ventet på å få byttet til seg pent brukt tøy som del av den store klesbyttefesten. I underkant av 300 plagg fikk seg nytt klesskap denne dagen.

Kjekt var det også å se at mange valgte klimabevisst transportmiddel for å komme seg til arrangementet.

Image

I Stavanger var forbrukerne heldige og kunne velge mellom 3 åpne klesbyttearrangement denne helga. Også i Strand, på Klepp, i Suldal og på Finnøy ble det arrangert klesbytting.

På Mostun var det god stemning og folk var fornøyde med sine nye skatter. Vi tenker derfor å gjenta dette til høsten. Lenge å vente til i høst, sa du? Ikke vent, arranger ditt eget! Klesbyttearrangemetn kan fint arrangeres i liten skala blant venner og venners venner. Vi har et klesstativ og kleshengere som vi låner ut gratis til privatpersoner som vil arrangere egne klesbyttefester. Ta kontakt på post@mostun.no

Mini-ferie til Marøy

06.07.2018

Den 4. og 5. juli sveivet vi i gang Marøyferjå, og tok med oss nærmere 90 personer på dagsturer til Marøy.

Livet i fjæra 2

Livet i fjæra

05.06.2018

Naturvernforbundets naturveileder Rakel Alvestad og dykkar/undervannsfotograf Rudolf Svensen har dei siste vekene teke med 5.klassar frå Hafrsfjord og Sunde Skule på ei undervannsreise i nære og fjerne farvatn.

Vindkraftseminar 4 croppet

NVE må under kontroll

01.06.2018

Janne Johnsen, Høyres gruppeleder i fylkestinget, tok et generaloppgjør med Norges vassdrags- og energidirektorat (NVE) under vindkraftseminaret på Mostun natursenter torsdag. - NVE gir fullstendig blaffen i fylkeskommunen, smalt hun til.