Klesbytting

Klesbytting.

Vel blåst klesbyttedag

Søndag 15 april var gamle Mostun fylt til randen av flott tøy og klimabevisste forbrukere.

Klokken 12 var det kø på tunet mens rundt 60 klimabevisste forbrukere ventet på å få byttet til seg pent brukt tøy som del av den store klesbyttefesten. I underkant av 300 plagg fikk seg nytt klesskap denne dagen.

Kjekt var det også å se at mange valgte klimabevisst transportmiddel for å komme seg til arrangementet.

Image

I Stavanger var forbrukerne heldige og kunne velge mellom 3 åpne klesbyttearrangement denne helga. Også i Strand, på Klepp, i Suldal og på Finnøy ble det arrangert klesbytting.

På Mostun var det god stemning og folk var fornøyde med sine nye skatter. Vi tenker derfor å gjenta dette til høsten. Lenge å vente til i høst, sa du? Ikke vent, arranger ditt eget! Klesbyttearrangemetn kan fint arrangeres i liten skala blant venner og venners venner. Vi har et klesstativ og kleshengere som vi låner ut gratis til privatpersoner som vil arrangere egne klesbyttefester. Ta kontakt på post@mostun.no

Dalen I

Ulovlig deponi ved Jørpeland?

16.10.2018

Naturvernforbundet i Strand har varslet myndighetene om mulig ulovlig deponi samt forurensende drift av Dalen pukkverk utenfor Jørpeland. Kommunen har nå varslet kontrolltilsyn av virksomheten.

Alle elsker trær

14.09.2018

I hvert fall mange nok til å fylle Lille Maritim i Haugesund og Mostun Natursenter i Stavanger. Tre foredragsholdere, hvorav to forfattere, underholdt 160 tilhørere onsdag og torsdag 12 og 13.september.