Klesbytting

Klesbytting.

Vel blåst klesbyttedag

Søndag 15 april var gamle Mostun fylt til randen av flott tøy og klimabevisste forbrukere.

Klokken 12 var det kø på tunet mens rundt 60 klimabevisste forbrukere ventet på å få byttet til seg pent brukt tøy som del av den store klesbyttefesten. I underkant av 300 plagg fikk seg nytt klesskap denne dagen.

Kjekt var det også å se at mange valgte klimabevisst transportmiddel for å komme seg til arrangementet.

Image

I Stavanger var forbrukerne heldige og kunne velge mellom 3 åpne klesbyttearrangement denne helga. Også i Strand, på Klepp, i Suldal og på Finnøy ble det arrangert klesbytting.

På Mostun var det god stemning og folk var fornøyde med sine nye skatter. Vi tenker derfor å gjenta dette til høsten. Lenge å vente til i høst, sa du? Ikke vent, arranger ditt eget! Klesbyttearrangemetn kan fint arrangeres i liten skala blant venner og venners venner. Vi har et klesstativ og kleshengere som vi låner ut gratis til privatpersoner som vil arrangere egne klesbyttefester. Ta kontakt på post@mostun.no

Jubileum-90-år

90 år i år!

18.04.2018

Naturvernforbundet i Rogaland ble stiftet på Stavanger Museum 30.januar i 1928. Det betyr at vi er 90 år i år!

Jærbanen

Samferdsel og krafteksport på årsmøtet

21.03.2018

Dobbeltspor til Kviamarka og bane i stedet for bussvei på Nord-Jæren, foreslår styret i en samferdelsplan som blir lagt fram for årsmøtet 9.april. Styret mener også at den konsesjonssøkte Skottlandskabelen "Northconnect" må konsekvensutredes bedre.

NiR styret

Årsmøte i NiR mandag 9.april

21.03.2018

Mandag 9.april kl. 17 holder Naturvernforbundet i Rogaland årsmøte i Stavanger kulturhus, Møteplassen. Etter årsmøtet blir det innlegg og debatt om Sørlandsbanen.