Klesbytting

Klesbytting.

Vel blåst klesbyttedag

Søndag 15 april var gamle Mostun fylt til randen av flott tøy og klimabevisste forbrukere.

Klokken 12 var det kø på tunet mens rundt 60 klimabevisste forbrukere ventet på å få byttet til seg pent brukt tøy som del av den store klesbyttefesten. I underkant av 300 plagg fikk seg nytt klesskap denne dagen.

Kjekt var det også å se at mange valgte klimabevisst transportmiddel for å komme seg til arrangementet.

Image

I Stavanger var forbrukerne heldige og kunne velge mellom 3 åpne klesbyttearrangement denne helga. Også i Strand, på Klepp, i Suldal og på Finnøy ble det arrangert klesbytting.

På Mostun var det god stemning og folk var fornøyde med sine nye skatter. Vi tenker derfor å gjenta dette til høsten. Lenge å vente til i høst, sa du? Ikke vent, arranger ditt eget! Klesbyttearrangemetn kan fint arrangeres i liten skala blant venner og venners venner. Vi har et klesstativ og kleshengere som vi låner ut gratis til privatpersoner som vil arrangere egne klesbyttefester. Ta kontakt på post@mostun.no

Espedalsstølen 4 starten på veien

ATV-vei i verneområde

02.11.2017

Øvre Espedal Velforening har bygd mer vei i Frafjordheiane landskapsvernområde enn de fikk lov til av verneområdestyret. Miljøvernorganisasjoner ber styret om å vurdere politianmeldelse og krav om retting.

Årets andre utgave av Rygjavern

21.09.2017

Rygjavern holder koken. Årets andre utgave fikk medlemmene i postkassen i slutten av august. Nå kan du laste ned og lese bladet på PC'en din.

60 personer

Utleie Inge Steenslands Hus

21.09.2017

Mange har allerede oppdaget at det går an å leie Inge Steenslands Hus, nybygget vårt på Mostun natursenter. Her kan du finne ut mer om priser og utleievilkår.