Vil du annonsere i Rygjavern?

Mediaplanen for 2019 med annonsepriser både for den trykte utgaven og nettsidene er nå klar.

Rygjavern utgis av Naturvernforbundet i Rogaland og går ut til alle medlemmene og lokallag. I tillegg distribueres magasinet til politikere, institusjoner, kommuner og bibliotek.

Magasinet ble startet i 1975 og er i sin 44. årgang. Magasinet utkommer to ganger årlig, og har de siste årene hatt et økende opplag. I 2019 er opplaget på 1800 eksemplarer.

Ta kontakt med Grønn Markedskontakt AS v/ Sverre Stakkestad, 55 10 10 97 eller sverre@gmk.as dersom du ønsker å annonsere.

Eik Foreknuten

Hvor mange hule eiker har Stavanger?

12.03.2018

Det er det ingen som vet i dag. Derfor inviterer vi deg til å være med og kartlegge byens gamle eiker. Vi arrangerer eikerally søndag 18.mars med start fra Mostun natursenter kl 11.

Flaggermus  - hjemmeside

Flaggermusdagar på Haugalandet

26.02.2018

I vinterferien vart det arrangert flaggermusdag med snekring av flaggermuskassar ved Haugesund og Karmøy folkebibliotek. Store og små fann vegen for ein storslått dag med flaggermus i fokus.

Fygaren I

Vipene vant på Stokka!

26.02.2018

Administrasjonen i Stavanger kommune ønsket å bygge turvei midt gjennom et vipehabitat på Stokka i Stavanger. Det ville ikke politikerne. Tirsdag 27.februar sa et enstemmig kommunalstyre nei til turveien, etter påtrykk fra Naturvernforbundet og NOF Stavanger og omegn.

Heiavatn utsnitt

Uakseptabelt naturinngrep på Åkra

26.02.2018

Ny omkjøringsveg ved Åkra på Karmøy vil få sterkt negative konsekvenser for truete arter og verdifullt naturmangfold. Det er heller ikke behov for veien som kan komme til å koste nær en milliard kroner, skriver Per Magnus Haugen Presthammer, Gunvar Mikkelsen og Erik Thoring i et leserinnlegg i Haugesunds Avis.