Vil du annonsere i Rygjavern?

Mediaplanen for 2019 med annonsepriser både for den trykte utgaven og nettsidene er nå klar.

Rygjavern utgis av Naturvernforbundet i Rogaland og går ut til alle medlemmene og lokallag. I tillegg distribueres magasinet til politikere, institusjoner, kommuner og bibliotek.

Magasinet ble startet i 1975 og er i sin 44. årgang. Magasinet utkommer to ganger årlig, og har de siste årene hatt et økende opplag. I 2019 er opplaget på 1800 eksemplarer.

Ta kontakt med Grønn Markedskontakt AS v/ Sverre Stakkestad, 55 10 10 97 eller sverre@gmk.as dersom du ønsker å annonsere.

Artikkelen ble sist oppdatert: 27.02.2019

Fygaren I

Vipene vant på Stokka!

26.02.2018 | Sist oppdatert: 28.02.2018

Administrasjonen i Stavanger kommune ønsket å bygge turvei midt gjennom et vipehabitat på Stokka i Stavanger. Det ville ikke politikerne. Tirsdag 27.februar sa et enstemmig kommunalstyre nei til turveien, etter påtrykk fra Naturvernforbundet og NOF Stavanger og omegn.

Heiavatn utsnitt

Uakseptabelt naturinngrep på Åkra

26.02.2018 | Sist oppdatert: 26.02.2018

Ny omkjøringsveg ved Åkra på Karmøy vil få sterkt negative konsekvenser for truete arter og verdifullt naturmangfold. Det er heller ikke behov for veien som kan komme til å koste nær en milliard kroner, skriver Per Magnus Haugen Presthammer, Gunvar Mikkelsen og Erik Thoring i et leserinnlegg i Haugesunds Avis.

Bore skog hogst

Nei til nydyrking av skog på Bore

13.02.2018 | Sist oppdatert: 13.02.2018

Norsk Ornitologisk Forening, Rogaland og Naturvernforbundet har påklaget et politisk vedtak om å tillate hogst og nydyrking av en fem dekar stor skogteig på Bore i Klepp kommune.

Lågaliåna

Omkamp om Lågaliåna

30.01.2018 | Sist oppdatert: 30.01.2018

I 2014 fikk Jørpeland Kraft AS avslag på sin søknad om å bygge ut Lågaliåna i Jørpelandsvassdraget. Nå prøver de seg igjen. - Den nye søknaden er ikke hakket bedre enn den forrige, sier Egil Tjensvold i Naturvernforbundet i Strand.