• Rogaland
  • Vil du bli med som medseiler på Tall Ships Race?
Foto: Visit Norway

Foto: Visit Norway.

Vil du bli med som medseiler på Tall Ships Race?

Naturvernforbundet i Rogaland vil gjerne sende to unge, engasjerte naturvernere som medseilere på Tall Ships Race i sommer.

Er du mellom 15 og 25 år og medlem i Naturvernforbundet, Natur og Ungdom eller Naturvernstudentene så kan du søke om sponset plass. Som medseiler betaler du 3000,- i egenandel. De resterende 12 000,- som dekker reise til Esbjerg samt kost og losji betaler Naturvernforbundet i Rogaland.

Som medseiler får du møte ungdommer fra andre land og med helt annen bakgrunn, og være en del av laget som skal konkurrere, seile og ta vare på hverandre i alle slags utfordringer og vær. Opplev havet og samholdet om bord, og kom hjem med nye erfaringer og vennskap i sekken! Det vil være voksne kontaktpersoner i vertshavnene som følger opp deg og andre medseilere fra regionen ved behov.

Som medseiler er du med på strekningen fra Esbjerg til Stavanger. Du mønstrer på i Esbjerg den 20. juli, og seilaset starter den 21. juli. Innseilingen til Stavanger skjer den 26. juli klokken 12.00, men alle medseilerne fortsetter å bo på ombord de påfølgende 2 dagene mens skuta ligger til kai i Stavanger.

Meld din interesse innen 15. april, og få muligheten til å være med på en livsopplevelse! Send en mail til rogaland@naturvernfobundet.no og si litt om deg selv og din motivasjon for å dra.

NETTSIDE

NY NETTSIDE!

02.05.2019

Fra og med torsdag 2.mai er denne nettsiden historie. Nå finner du oss på rogaland-naturvern.no

Skurvedalen lysefjorden

HELE Skurvedalen kan bli vernet!

04.04.2019

Vår skuffelse over at ikke hele Skurvedalen blir vernet som naturreservat, kan snu seg til glede. Forsand kommune har nemlig tilbudt frivillig vern av nedre del av Skurvedalen.