Dette er temaene Naturvernforbundet i Rogaland jobber med

Naturvernforbundet i Rogaland jobber med en rekke natur- og miljøsaker. Les mer om de ulike sakene vi jobber med her

Utstilling II

Påskeutstilling ved Mosvatnet

20.04.2011

Skal du se fotoutstillingen "Norsk natur- vill, vakker og sårbar" må du benytte sjansen i påsken. Mandag er siste visningsdag for utstillingen som står ved grassletten mellom Mosvatnet og Madlaveien. På utstillingen er det montert to "fuglekasser" der du kan forsyne deg av flyeren "Plen eller fugl".

DSCF0013

Utstilling til låns - gratis!

18.04.2011

Kommune, skole, bibliotek, bedrift, forening eller hva det måtte være. Alle er hjertelig velkomne til å låne Naturvernforbundets praktfulle, mobile naturfoto-utstilling om naturmangfold i Rogaland. Utstillingen består av 9 stk roll-ups som det tar 15 minutter å montere.

Kart Rogaland foto

Rogalandskommunene svarer om naturmangfold

18.04.2011

Ingen over, ingen ved siden. Karmøy kommune er den klart beste Rogalandkommunen når det gjelder vern av truete arter og truete naturtyper. Det går fram av en undersøkelse Naturvernforbundet gjorde i 2010. Bare 9 av 26 kommuner sto til godkjent. Svarene fra kommunene finner du som vedlegg.

Flyer 2

Ja til natur, nei til plen

07.04.2011

Stavanger kommune vil lage mer plen og park ved Mosvatnet. Det skal skje på bekostning av områdets verdifulle og artsrike plante- og dyreliv. Galskap, mener Naturvernforbundet som nå oppfordrer byens Mosvatn-venner om å gi beskjed direkte til politikerne.