Bilder fra lansering hos Renovasjonsetaten i Oslo kommune.

Bildet fra lansering hos Renovasjonsetaten i Oslo kommune.

Her kan du låne elsykkel

Du kan låne elsykler hos Buddy Electrics på Økern, Scushi Elsykkel i Sandvika og Bike fixx på Lysaker.

Sist oppdatert: 8. oktober 2018. Åpningstidene til sykkelbutikkene kan endre seg, og det kan være avvikende åpningstider pga. høytids- og helligdager. Det kan derfor være lurt å dobbeltsjekke åpningstidene på butikkens hjemmesider.

Alle kan låne elsykkel gratis i 1 uke. Du reserverer på sykle.moveabout.no. Syklene hentes og leveres hos en av forhandlerne nevnt under i butikkens åpningstid.

Finn mer informasjon om "Sykle, så klart", bl.a. om hvilke typer sykler du kan prøve.

Image

Scushi elsykkel har en avdeling i Sandvika som selger og låner ut Flyer- og Goroc-elsykler med krankmotor (i senter).

Nettadresse:  https://www.scushi.no/

NB! Mandag stengt!
Tirsdag-fredag: 10.00–18.00
Lørdag: 10.00–16.00

Scushi Elsykkel Sandvika
Elias Smiths vei 29

Tlf. 94 110 110

Image

Bike Fixx tilbyr salg og sykkelservice til både privatpersoner og bedrifter. I hovedverkstedet i Philip Pedersens vei 22 på Lysaker finnes det et stort utvalg av sykler til salgs.

Bike Fixx fører fortrinnsvis elsykler fra Merida, med Shimano Steps batteri og krankmotor, og er en av de største forhandlerne av high end elsykler i Oslo området. Bike Fixx er også meget gode på eMTB.

Nettadresse: http://www.bikefixx.no/

Mandag–torsdag: 07.00–17.00
Fredag: 09.00–15.00

Bike Fixx
Philip Pedersens vei 22
Tlf. 22 51 55 17

Image

Buddy Electric er kanskje mest kjent for elbilen Buddy. Erfaringen fra elbilproduksjon gjennom 20 år kommer godt til nytte i satsingen på elektriske sykler. De tilbyr nå spreke elsykler med bakhjulsmotor og Panasonic-batteri til en gunstig pris. Felles for elsyklene er at de har samme motor, batteri og i hovedsak samme komponenter.

Nettadresse: http://www.buddybike.no/

Mandag–fredag: 09.00–17.00
Torsdag: 09.00–18.00
Lørdag: 11.00–15.00

Buddy på Økern
Økern Torgvei 1

Reserver sykkel her: sykle.moveabout.no

Om samarbeidet med sykkelbutikkene
Naturvernforbundet i Oslo og Akershus selger ikke elsykler, men låner ut elsykler for å gi flere en positiv sykkelopplevelse. Vi samarbeider med elsykkelbutikker for å gi flere muligheten til å prøve elsykler. Elsykkelbutikkene har kompetanse på elsykkel, og elsyklene kan kjøpes av den som prøver. Dersom elsykkel erstatter bil, vil dette være bra både for miljø, helse og lommebok. Elsykkelbutikken får ikke betalt for å være med på prosjektet og bidrar med tid og ved å låne ut kostbare elsykler. Naturvernforbundet i Oslo og Akershus får heller ikke betalt fra sykkelbutikken, verken i enkeltbidrag eller i form av provisjon ved salg.