Bilder fra lansering hos Renovasjonsetaten.

Du kan blant annet låne sykler fra EVO elsykler på Nydalen og Skøyen. Bildet fra lansering hos Renovasjonsetaten.

Her kan du låne elsykkel

Du kan låne elsykler hos Buddy Electrics på Økern, Scushi Elsykkel i Sandvika og EVO elsykler i Nydalen og på Skøyen.

Sist oppdatert: 14. juni 2018. Åpningstidene til sykkelbutikkene kan endre seg og det kan være avvikende åpningstider pga helligdager. Det kan derfor være lurt å dobbeltsjekke åpningstidene på butikkens hjemmesider.

Alle kan løne elsykkel gratis i 1 uke. Du reserverer på sykle.moveabout.no . Syklene hentes og leveres hos en av forhandlerne under i butikkens åpningstid:

Image

Scushi elsykkel har en avdeling i Sandvika som selger og låner ut Flyer og Goroc elsykler med krankmotor (i senter) til ansatte hos «Sykle, så klart»-partnere.

Nettadresse:  https://www.scushi.no/

Åpningstid:

NB! Mandag stengt!

Mandag-fredag: 10.00–18.00
Lørdag: 10.00–16.00

Scushi Elsykkel Sandvika
Elias Smiths vei 29

Tlf. 94 110 110

Image

Buddy Electric er kanskje mest kjent for elbilen Buddy. Erfaringen fra elbilproduksjon gjennom 20 år, kommer godt til nytte i satsingen på elektriske sykler. De tilbyr nå spreke elsykler med bakhjulsmotor og Panasonic-batteri til en gunstig pris. Felles for elsyklene er at de har samme motor, batteri og i hovedsak samme komponenter.

Nettadresse: http://www.buddybike.no/

Åpningstid:

Mandag–fredag: 09.00–17.00
Torsdag: 09.00–18.00
Lørdag: 11.00–15.00

Buddy på Økern

Økern Torgvei 1

Reserver sykkel her: sykle.moveabout.no

Savner du en sykkelbutikk eller en type sykler?
Har du tips til flere sykkelbutikker eller sykler som bør inkluderes eller ønsker du å være med i prosjektet selv? Ta kontakt på epost naturvern@naturvernforbundet.no med tittel-linje "Sykle, så klart".

Om samarbeidet med sykkelbutikkene
Naturvernforbundet i Oslo og Akershus selger ikke elsykler, men låner ut elsykler for å gi flere en positiv sykkelopplevelse. Vi samarbeider med elsykkelbutikker for å gi flere muligheten til å prøve elsykler. Elsykkelbutikkene har kompetanse på elsykkel og elsyklene kan kjøpes av den som prøver. Dersom elsykkel erstatter bil vil dette være bra både for miljø, helse og lommebok. Elsykkelbutikken får ikke betalt for å være med på prosjektet og bidrar med tid og ved å låne ut kostbare elsykler. Naturvernforbundet i Oslo og Akershus får heller ikke betalt fra sykkelbutikken hverken i enkeltbidrag eller i form av provisjon ved salg.

Kan jeg prøve elsykkel?

Ansatte hos disse arbeidsplassene blir prioritert, men ved ledig kapasitet får også andre prøve elsykkel på sykle.moveabout.no.