Bilder fra lansering hos Renovasjonsetaten.

Du kan blant annet låne sykler fra EVO elsykler på Nydalen og Skøyen. Bildet fra lansering hos Renovasjonsetaten.

Her kan du låne elsykkel

Du kan låne elsykler hos Buddy Electrics på Økern, Scushi Elsykkel i Sandvika og EVO elsykler i Nydalen og på Skøyen.

Sist delvis oppdatert: 31. oktober 2017. Åpningstidene til sykkelbutikkene kan endre seg og det kan være avvikende åpningstider pga helligdager. Det kan derfor være lurt å dobbeltsjekke åpningstidene på butikkens hjemmesider.

Er du medlem i Naturvernforbundet eller ansatt hos en arbeidsplass i "Sykle så klart"? Da kan du låne elsykkel i opp til ei uke. Du reserverer på sykle.moveabout.no . Syklene hentes hos en av forhandlerne under i butikkens åpningstid:

Image

EVO Elsykler spesialiserer seg på kvalitetselsykler tilpasset norske forhold. Flere av elsyklene de fører har fått terningkast seks i elsykkeltester. De låner ut syklene  EVO Street, EVO Cross Pro og EVO Jet Pro, Riese & Müller Swing Nuvinci og transportsykkelen Riese & Müller Packster 60 Touring fra sine butikker.

Nettadresse: http://evoelsykler.no/

EVO Nydalen

Gjerdrums vei 5, 0484 Oslo

Mandag–fredag: 10.00–18.00
Torsdag: 10.00–19.00
Lørdag: 10.00–15.00

EVO Skøyen

Verkstedveien 1, 0277 Oslo

Mandag–fredag: 10.00–18.00
Torsdag: 10.00–19.00
Lørdag: 10.00–15.00

Image

Scushi elsykkel har en avdeling i Sandvika som selger og låner ut Flyer og Goroc elsykler med krankmotor (i senter) til ansatte hos «Sykle, så klart»-partnere.

Nettadresse:  https://www.scushi.no/

Åpningstid:

Mandag-fredag: 11.00–18.00
Torsdag: 11.00–19.00
Lørdag: 10.00–16.00

Scushi Elsykkel Sandvika
Elias Smiths vei 29

Tlf. 94 110 110

Image

Buddy Electric er kanskje mest kjent for elbilen Buddy. Erfaringen fra elbilproduksjon gjennom 20 år, kommer godt til nytte i satsingen på elektriske sykler. De tilbyr nå spreke elsykler med bakhjulsmotor og Panasonicbatteri til en gunstig pris. Felles for elsyklene er at de har samme motor, batteri og i hovedsak samme komponenter.

Nettadresse: http://www.buddybike.no/

Åpningstid:

Mandag–fredag: 09.00–17.00
Torsdag: 09.00–18.00
Lørdag: 11.00–15.00

Buddy på Økern

Økern Torgvei 1, 0580 Oslo / Tlf: 22 22 39 22

Reserver sykkel her: sykle.moveabout.no

Savner du en sykkelbutikk eller en type sykler?
Har du tips til flere sykkelbutikker eller sykler som bør inkluderes eller ønsker du å være med i prosjektet selv? Ta kontakt med Kristin på tlf 913 05 213 eller e-post kr@naturvernforbundet.no .

Om samarbeidet med sykkelbutikkene
Naturvernforbundet i Oslo og Akershus selger ikke elsykler, men låner ut elsykler for å gi flere en positiv sykkelopplevelse. Vi samarbeider med elsykkelbutikker for å gi flere muligheten til å prøve elsykler. Elsykkelbutikkene har kompetanse på elsykkel og elsyklene kan kjøpes av den som prøver. Dersom elsykkel erstatter bil vil dette være bra både for miljø, helse og lommeboka. Elsykkelbutikken får ikke betalt for å være med på prosjektet og bidrar med tid og ved å låne ut kostbare elsykler. Naturvernforbundet i Oslo og Akershus får heller ikke betalt fra sykkelbutikken hverken i enkeltbidrag eller i form fra provisjon for noe salg.

• Reserver elsykler her: sykle.moveabout.no
  • Kan jeg låne elsykkel? Ansatte hos JM, Oslo Rådhus, Statkraft, Utviklingsfondet, Naturvernforbundet, Regnskogsfondet og Framtiden i våre hender kan låne ut 2017. Medlemmer av Naturvernforbundet får tilgang til å prøve elsykkel ved å fylle ut dette skjemaet, vi trekker også noen heldige hver uke som får prøve.