Erdalselvi

Erdalselvi.

Naturvernforbundet vil ta vare på fossane og vassdraga våre

Sogn og Fjordane er eit fylke med mange vakre fossar og vasdrag. No ser vi likevel at dei er truga av ei stor kraftutbygging, då særleg bygging av mange såkalla småkraftverk. Naturvernforbundet i Sogn og Fjordane er sjølvsagt ikkje motstandar av bygging av alle slike kraftverk. Småkraftverka produserer fornybar energi som vi har bruk for, dei kan gje inntekter til lokalsamfunnet og dei treng ikkje gjere stor skade på landskap, biologisk mangfald, friluftslivet osv.

Det er likevel fare for at særleg den omfattande småkraftutbygginga, men også større kraftprosjekt, vil truge det som er igjen av urørt vassdragsnatur i fylket vårt.  Og vi må vere klar  over at det byrjar å minke med slik meir eller mindre urørt natur, særleg då i visse område og kommunar.

Naturvernforbundet krev ei betre planlegging av kraftutbygginga i fylket og også ein strengare praksis når det gjeld løyve til slike kraftverk. Ein må i mykje større grad ta omsyn til landskapet, dyre- og plantelivet, friluftsliv, urørte område osv. Det vert også stadig færre urørte fossar og vassdrag igjen i det vi kjenner som ”fossefylket” Sogn og Fjordane , og det er difor på høg tid at vi tek vare på det som er igjen av dei urørte fossane, elvane og vassdraga. Naturvernforbundet i Sogn og Fjordane ser dette som ei av sine viktigaste arbeidsoppgåver!

Nyhende og informasjon om vasskraft:

Artikkelen ble sist oppdatert: 22.11.2010

av Jon Farestveit, 30.3.2012

ALL SMÅKRAFT BØR IKKJE BYGGJAST UT!

Det er visst somme som framleis meiner som vidgjetne Abraham Øvrebotten at alle fossar og elvar som ikkje renn i røyr, er bortkasta vatn. Den same oppfatninga har tydelegvis også både fylkesrådmann og fylkesutvalet i Sogn og Fjordane. Vi i Naturvernforbundet ser det noko annleis, og vil vurdere småkraftplanane frå sak til sak.

Erdalselvi sogn og fjordane

Småkraftutbygging over stokk og stein

26.10.2010 | Sist oppdatert: 02.03.2012

- Regjeringen må sørge for et forbedret regelverk og overordnede nasjonale føringer som kan sikre naturverdiene bedre enn det som skjer nå. Inntil det er på plass, må alle konsesjonssøknader for småkraft legges på is, mener Landsstyret i Naturvernforbundet.

Lundeelva mot kjosnesfjorden jolster

Positivt med plan for vasskraftutbygging

25.10.2010 | Sist oppdatert: 02.03.2012

Naturvernforbundet i Sogn og Fjordane er glade for at fylkeskommunen no vil utarbeide ein plan for vasskraftutbygginga, og då spesielt småkraftutbygginga.