Vil du gi en ekstra støtte til NOA?

NOA jobber for naturen, friluftslivet og det biologiske mangfoldet i Oslo og Akershus, og det er med støtte fra alle dere at det er mulig for oss å fortsette arbeidet!

Du kan bidra på ulike måter:

Bærum kommune godkjenner hogst i verdifull skog i Vestmarka

20.05.2021 | Sist oppdatert: 27.05.2021

I 2018 ble store deler av Vestmarka kartlagt for viktige naturtyper på oppdrag fra Miljødirektoratet. Nylig godkjente Bærum kommune hogst i 1/3 av den mest verdifulle gammelskogen som ble kartlagt. NOA har klaget godkjenningen inn for Statsforvalteren.

165014566_220697246409527_1226925992750970308_n

NOA aksjonerte i Follsjå

29.03.2021 | Sist oppdatert: 29.03.2021

Naturvernforbundet aksjonerte fredag 26. mars i Follsjå-området i Notodden mot det vi mener er ulovlig hogst.

Screenshot 2021-03-20 at 21

NOA kommenterer småhusplanen

20.03.2021 | Sist oppdatert: 20.03.2021

"Gjennom satsing på knutepunktfortetting og at byen skal vokse innenfra-og-ut har vilkårene for bynaturen blitt betydelig forverret de siste tiårene. Bare i perioden 2013-2017 er det registrert en nedgang i grøntarealene på tre prosent".

Lederskifte Cover

Pressemelding: Lederbytte i NOA

11.03.2021 | Sist oppdatert: 11.03.2021

Etter 35 år i NOA gir Gjermund Andersen stafettpinnen videre til Nikolai Norman, som tar over som ny styreleder i Naturvernforbundet i Oslo og Akershus, og Håkon Eide Gundersen, som tar over stillingen som daglig leder i fylkeslaget.

Screenshot 2021-02-23 at 13

Hovedutfordringen i norsk naturforvaltning

24.02.2021 | Sist oppdatert: 25.02.2021

At natur- og ressursforvaltningen sauses sammen med næringspolitikken. At det er de samme myndighetene som på den ene siden skal sikre langsiktig natur- og ressursforvaltning og sette grenser for naturskadelige uttak, men som på den andre siden også skal fremme et aktivt, konkurransedyktig næringsliv.