Vil du gi en ekstra støtte til NOA?

NOA jobber for naturen, friluftslivet og det biologiske mangfoldet i Oslo og Akershus, og det er med støtte fra alle dere at det er mulig for oss å fortsette arbeidet!

Du kan bidra på ulike måter:

Haralds_hytte

Bekymringsmelding om vern av kulturminner i Marka

17.11.2021 | Sist oppdatert: 17.11.2021

Til Byråd for byutvikling, Oslo Bystyre ved ordfører Marianne Borgen og til Kultur- og utdanningsutvalget: Undertegnede lag, foreninger og organisasjoner skriver til dere på bakgrunn av en stor bekymring, nemlig Byantikvarens mangel på ressurser til å følge opp kulturminner og kulturminneregistrering innenfor markagrensa i Oslo Kommune.

IMG_3937red

NOA avholder nytt "Høstpust"

28.10.2021 | Sist oppdatert: 28.10.2021

Tirsdag arrangerte NOA, Getout Coatching og Bygdøy Kongsgård “Høstpust: Avspenning i naturen”. Les om arrangementet og meld deg på det neste!

Bilde 1 Kurshelg - Funn av storporet flammekjuke

Redd gammelskog-prosjektet: Årets kartlegging

28.10.2021 | Sist oppdatert: 29.10.2021

17-19.september arrangerte NOA kurs i kartlegging av gammelskog for femte året på rad. Kurset bestod av en kombinasjon av teorikveld på Søndre Sandås og en overnattingstur til Spålen/Katnosa naturreservat.

Cover

To nye bøker i NOA-butikken!

23.10.2021 | Sist oppdatert: 23.10.2021

Nå kan du kjøpe "Grønne tekster" av Bredo Berntsen og "Naturglede, økosorg og fremtidshåp" av Sigmund Hågvar. Flotte julegaver!

NOAs innspill til Bærum kommunes naturmangfoldstrategi

23.10.2021 | Sist oppdatert: 23.10.2021

Bærum har viktige og varierte naturområder både i marka og fjorden. NOA kommer her med flere forslag til områder som kan kategoriseres som eventyrskoger, bevares som naturreservater og forslag til områder som bør restaureres.