Vil du gi en ekstra støtte til NOA?

NOA jobber for naturen, friluftslivet og det biologiske mangfoldet i Oslo og Akershus, og det er med støtte fra alle dere at det er mulig for oss å fortsette arbeidet!

Du kan bidra på ulike måter:

Tanumplatået forside (6)

Tanumplatået trenger et varig vern

Kulturlandskapet på Tanumplatået er stadig truet av bit-for-bit-utbygging. NOA ber Bærum kommune gi Tanumplatået og dets natur-, kultur-, og frilutftsverdier et varig vern i den pågående revisjonen av kommuneplanens arealdel.

Langlivannet, Heikampen_3_Godkjente flatehogster_2019-2020

NOA klager på godkjent flatehogst ved Langlivannet, Heikampen.

14.12.2020 | Sist oppdatert: 03.02.2021

NOA registrerte et betydelig antall rødlistearter i flere av bestandene som er godkjent for flatehogst. En av artene, prikkporekjuke (EN – sterkt truet), er ikke tidligere registrert i Oslo kommune. NOA krever at klagen gis oppsettende virkning.

Screenshot 2020-05-25 at 09

Fjordbyparken er fortsatt aktuell for Filipstad

15.11.2020 | Sist oppdatert: 15.11.2020

Naturvernforbundet i Oslo og Akershus og Naturvernforbundet i Oslo Vest har i over ti år arbeidet for å fremme et grønt alternativ for utvikling av Filipstad og Frognerstranda. Vi har samarbeidet med Oslo Byes Vel, Oslo Velforening, Ruseløkka/ Skillebekk beboerforening og Skarpsno, Gimle og Frogner Vel. Niels Torp Arkitekter AS og arkitekt Arne Sødal har tegnet ut det grønne alternativet, kalt Fjordbyparken.