• Telemark

Nytt regelverk for motorferdsel i utmark og vassdrag

26.10.2007:

Naturvernforbundet i Telemark har sendt en uttalelse til Direktoratet for Naturforvaltning angående nytt regelverk for motorferdsel i utmark og vassdrag. NV i Telemark er godt fornøyd med DNs forslag til en rekke instramminger i forhold til gjelden lovverk. Som konkrete forslag har vi uttalt at: Ervsløyve og leiekjøring bør kunne dekke transportbehovet. Behandling av søknader om kjøreløyve må gjøres mere åpen slik at løyvetildelig kan påklages. Rekreasjonsløyper avvikles, all erfaring viser at dette bl.a gir økt villmannskjøring. Les uttalelsen her.

Avgjørelsen i hyttebyggings saken på Flekkeråsen, Svanstul, utsatt

28.09.2007:

30 august bestemte bystyret i Skien for å utsette saken om hyttebyggingen på Flekkeråsen. Saken skal opp til behandling innen desember 2007. Løvenskiold truer bl.a. med å trekke seg fra den frivillige verneplanen av 26.000 mål i Sauheradfjella. Han tenker også på å begrense menigmanns tilgang til Svanstul om ikke planene om utbygging vedtas.

Høring om reguleringsplan for Grimåsområdet i Grunningsdalen, Seljord

28.09.2007:

Naturvernforbundet i Telemark har sendt sin uttalelse til reguleringsplan for Grimåsområdet i Grunnigsdalen, Seljord. Planen er på bygging av ca 400 nye hytter, 900 leiligheter, hotell, skitrekk, badeland med mere. Les uttalelsen her. Naturvernforbundet i Telemark har sendt sin uttalelse om Nape Kraftverk, du finner den her