• Telemark

Bøs miljøagenter i bakken

14.03.2007:

10.03.07 Miljøagentene i Bø samlet seg utenfor Høgskolen for å teste akebrettene. Det gikk unna! Etterpå samlet alle seg i lavvoen for å grille pølser og varme seg.

Miljøagentene i Grenland har sykkelmekkedag på Menstad 14.april

08.03.2007:

Lørdag 14.april l 12 er det igjen tid for vår tradisjonelle sykkelmekkedag! Ta med deg sykkel, bøtte og klut og gjør sykkelen vårklar sammen med andre miljøagenter! Det skal også være med minst en voksen - ta vårpussen på hele familiens sykler! Etterpå blir det tid til en matbit og årsmøte for de voksne, ta med niste og termos

Vi må ta vare på Skiensmarka

16.02.2007:

Naturvernforbundet i Telemark vil etablere en grense som skal ivareta Skiensmarka for framtidige generasjoner. Luksefjell / Sauheradfjella / Skrim er et av de største ubebygde skogsområdene som er igjen i Sør-Norge. Områdene består av fjellskogsnatur / heiterreng. Slike områder er etter hvert blitt sjeldne, fordi de fleste kommuner har valgt å bruke dem til fritidsbebyggelse.

Nordbøåna

08.02.2007:

25.01.07 Ein av medlemene våre har vendt seg til oss med spørsmål om planane for eit kraftverk i Nordbøåna. Det blir hevda at Nordbøåna som einaste fossefallet i bygda har særleg stor verdi som naturområde og turistattraksjon, og at dei miljømessige konsekvensane av ei utbygging er for dårleg undersøkt.