Klage på byggesak: barnehage på Flåtten, Porsgrunn kommune

20.12.2006:

14.12.06 Område P3 innenfor godkjent reguleringsplan "Raskenlundvegen II" vedatt 23/11 1968 I forbindelse med vedtak i Porsgrunn kommunes bystyre juni 2006 ble det bestemt å bygge Porsgrunns hittil største barnehage på Flåtten i Porsgrunn kommune. Området P3 (se kart vedlegg 1) som nå skal realiseres, var avsatt til formål institusjon/barnehage (se bestemmelser i vedlegg 2).

Uttalelser og høringssvar

15.12.2006:

Det har vært mange saker for Naturvernforbundet i Telemark i året som har gått. Over hele fylket arbeides det på spreng med nye hytteplaner og nedbygging av naturarven, og vi i Naturvernforbundet gjør vårt beste for å fungere som en motvekt til denne utviklingen. I tillegg til utbyggingssaker finner vi andre miljøspørsmål som også opptar Naturvernforbundet. Her finner du en liste over de uttalelsene vi har kommet med det siste året.

Klar for ny kamp mot nedgravde oljetanker

25.10.2006:

Naturvernforbundet i Telemark har lenge arbeidet med temaet nedgravde oljetanker og alternativ oppvarming av private husholdninger. Nå er vi i gang med en ny informasjonsrunde, og det er huseiere i Skien og Porsgrunn som er målet. Håpet er at flest mulig går over til miljøvennlig oppvarming av boligen sin.