Leder:

Lakslukketannlegg

Jubler for oppdretts-nei i Tromsø Kommune

21.11.2018

I dag vedtok Tromsø kommunestyre i sin behandling av Klima-, energi-, og miljøplan at det ikke skal gis tillatelse til nye åpne oppdrettsanlegg i Tromsø kommune. Naturvernforbundet hyller vedtaket, dette er ett riktig skritt i oppdrettspolitikken fra Tromsø.

Kart-over-tiltak-900x400

Jubler for framtidsrettet vedtak om bompenger i Tromsø

Naturvernforbundet i Troms jubler for vedtaket som ble gjort i kommunestyret onsdag kveld, og at Tromsø nå etter alle solemerker kommer til å innføre bompenger og rushtidsavgift. Det vil være helt nødvendig for å få bukt med både dårlig byluft og kø-problematikk, samtidig går pengene til å finansiere tidenes satsning på samferdsel i Tromsø. Tromsø har nå tatt et viktig steg på veien mot å bli en miljøby.

Tromso-city-Norway-740

Tromsø går en spennende tid i møte

06.10.2015

Naturvernforbundet mener at det er grunn til optimisme etter at samarbeidspartiene i onsdag i forrige uke presenterte styrings-erklæringen sin på Kystens Hus. I forkant av forhandlingene overleverte vi, sammen med Natur og Ungdom og Framtiden i våre hender, et notat med felles krav til samarbeidspartiene. Flere av kravene er å finne igjen i plattformen til partiene.