Kraftig vindkraftmotstand

05.12.2006:

Naturvernforbundet har vurdert flere planer for vindkraftutbygging i Nord-Trøndelag. - Vi går mot anlegg på Oksbåsheia og Sørmarksfjellet i Osen og Flatanger kommune. Det samme gjelder Leksvik vindpark, sier fylkeslagsleder Per Flatberg.

Stoppet motorferdsel i nasjonalpark

20.11.2006:

Et vedtak i Reindriftsforvaltningen åpnet for at reineiere kunne drive utstrakt kjøring med motorkjøretøy i nasjonalparken Blåfjella - Skjækerfjella i Nord-Trøndelag. Naturvernforbundet påklagde dette vedtaket til Direktoratet for naturforvaltning (DN), som nå har gitt Naturvernforbundet fullt medhold. Leder Per Flatberg i Naturvernforbundets fylkeslag er tilfreds.

Reguleringsplan for ny E6 Værnes-Kvithamar med svært dårlig miljøprofil!

16.11.2006:

I utbygginga av E6 fra Trondheim øst til Stjørdal er parsellen Værnes - Kvithamar en del av prosjektet. Her inngår også nytt kryss mellom E6 og E14 ved Halsøen i Stjørdal. Dette er et viktig våtmarksområde. Det nye krysset er planlagt som en stor rundkjøring og er tenkt lagt på utsida av dagens kryss. Naturvernforbundet frykter konsekvensene for fuglelivet.