Høstmøtet med utdeling av miljøpris arrangeres lørdag 11.november 2006

06.09.2006:

Høstmøtet for Naturvernforbundet i Trøndelagsfylkene arrangeres i år lørdag den 11.11. på Vitenskapsmuseet i Trondheim. Det blir i år et faglig program om naturmangfoldloven. Miljørpisen blir utdelt denne dagen og vi ønsker forslag til vinnere. Fjorårets vinner av prisen på 10 000 kr var Idar Bransfjell. Endelig program for dagen kommer på disse sidene etterhvert. Tid: 10-16Åpent for alle!

Søndag den 3. september er friluftslivets dag!!

31.08.2006:

Det er FRIFO som står bak friluftslivets dag. Arrangementet koordineres av Forum for natur og friluftsliv (FNF), mens de ulike friluftslivsorganisasjonenen står bake aktivitetene. For 15. gang arrangeres Høstdagen ved Haukvatnet i Trondheim søndag 3. september 2006 med åpning kl. 12.00. Se mer info om arrangementet her.I Nord-Trøndelag vil søndagen bl.a bli markert med arrangement ved Frofjellet i Levanger og i Grong. For nærmere informasjon om disse arrangementene se under.

Vellykket vassdragstreff i Skarpdalen i Trøndelag

15.08.2006:

Legg bort utbyggingsplanene for Lødølja! Dette ble det samstemmige kravet fra fylkespolitikere, reindrifta, aksjonsgruppa mot utbygging og naturvernorganisasjonene som deltok på treffet. Utbyggingsplanene må skrinlegges og kommunestyrets vedtak respekteres. Også Tydals ordfører, Rolf Almåsbakk, slutttet seg til dette og ga ros til aksjonsgruppa for deres arbeid. Les mer og se bilder fra treffet.