Utfordret miljøvernministeren: Avslutt oppdrettsvirksomheten i Froan!

19.06.2006:

- Froan er et verneområde, og fiskeoppdrett der er ikke forenlig med verneformålet, sa Ottar Michelsen, leder av Naturvernforbundet i Sør-Trøndelag, da naturvernere fra hele landet møtte miljøvernminister Knut Arild Hareide på Norges Naturvernforbunds landsmøte som ble 10.-12. juni i Porsgrunn.

Høring på ny forvaltningsplan for moskusstammen på Dovrefjell

19.06.2006:

Forslag til ny forvaltningsplan for moskusbestanden på Dovrefjell er nå sendt ut på høring. Her foreslås det at moskusstammen skal få utvikle seg fritt innenfor et definert kjerneområde. Utenfor dette området er det ikke ønskelig med fast etablering.Les mer på hjemmesidene til Fylkesmannen i Sør-Trøndelag.

Rusasetvatnet, Ørland kommune:

19.06.2006:

Naturvernforbundet vil vurdere å be om rettslig forfølging av Ørland kommune dersom kommunen ikke får fortgang i planene om å restaurere Rusasetvatnet med tilbakeføring av vannstanden til kvote 15,8. 17. august 2004

Fellestur til Femund helgen 16-18 juni!

19.06.2006:

Helgen 16-18. juni 2006 arrangerer Naturvernforbundet fellestur til Femund. Det blir litt dugnadsarbeid, guidet tur i Linnès fotspor og trivelig sosialt samvær i flotte omgivelser. Vi møtes på Langen fredag kveld (16.6), eller senest lørdag morgen. For mer informasjon ta kontakt med Naturvernforbundet i Sør-Trøndelag på tlf 73515224 eller e-post: sortrondelag@naturvern.no.Velkommen med på tur!