Trøndersk Natur- og Miljøpris for 2006 til Ole Martin Dahle

11.11.2006:

Den prestisjetunge prisen, som Naturvernforbundet i Nord- og Sør-Trøndelag står bak, ble i dag tildelt Ole Martin Dahle fra Flatanger. - Jeg er sikker på at juryen har hatt en vanskelig jobb, men at den har funnet fram til en meget verdig vinner, sa Fylkesmann Kåre Gjønnes, som stod for overrekkelsen. Han fortalte at juryen hadde behandlet 8 forslag på kandidater fra begge Trøndelagsfylkene til prisen, alle meget godt begrunnet.

Vellykket klimaseminar på Steinkjer

09.11.2006:

Den 2. november arrangerte Naturvernforbundet i Nord-Trøndelag i samarbeid med Nord-Trøndelag fylkeskommune, Sør-Trøndelag fylkeskommune og Høgskolen i Nord-Trøndelag, et seminar om klimaendringer og Lavslippsutvalgets konklusjoner. Det ble et vellykket seminar og her kan du lese foredragene fra seminaret.

"Mennesket og miljøvern. Hvorfor får vi det ikke til?" foredrag 21.november 2006

02.11.2006:

Natuvernforbundet inviterer til spennende foredrag på Suhmhuset, Vitenskapsmuseet i Trondheim tirsdag 21.11 kl.19. Foredragsholder er Terje Bongard, Research Scientist PhD, NINA. Nå vet vi nok, vi har kunnskaper om farene, begrensningene i naturen, vi har penger nok, og miljøvern har vært offisiell politikk i over 30 år. Hva er det som stopper en bærekraftig utvikling? Svaret ligger i egoisten som vi alle har i magen, som har sitt opphav i Afrika. Han lar seg overtale hos noen få av oss, men det er for mange av ham der ute, bare spør Steinar Lem. Frihandelsøkonomien passer ham perfekt. Hva kan vi gjøre med det? Tid/sted: Suhmhuset, Vitenskapsmuseet kl. 19. Gratis adgang. Det vil bli salg av kaffe/kaker før foredraget. For mer informasjon ta kontakt med Naturvernforbundet i Sør-Trøndelag v/ Alette Sandvik på tlf: 73515224/90603950 eller e-post: sortrondelag@naturvern.no