-Kommunale planer for klima og energi ikke noe nytt.

11.12.2007:

Allerede i januar 2001 ga Naturvernforbundet i Sør- og Nord-Trøndelag ut en veileder om lokalt arbeid med energi og klima i kommunene. Her tar forbundet opp en rekke saker som nå endelig ser ut til å kunne bli en realitet. - Det er gledelig å se at kommunene nå ser ut til å følge våre anbefalinger, i hvert fall et stykke på vei, men vi synes kanskje dette kunne ha kommet på et tidligere tidspunkt, sier leder Mads Løkeland i Naturvernforbundet i Sør-Trøndelag.

Naturvernpris for å tenke globalt og handle lokalt

25.11.2007:

Amanuensis Børge Dahle fra Oppdal er tildelt Trøndersk Natur- og miljøpris for 2007. Prisen, som er på 10 000 kroner og et gedigent håndmalt diplom på ei furuplate fra Svartvika i Femundsmarka, ble overrakt under Naturvernforbundets høstmøte i Trondheim i dag.

Høstmøte med Trøndersk natur- og miljøpris 25.november

13.11.2007:

Naturvernforbundet i Nord- og Sør-Trøndelag inviterer nok en gang til sitt tradisjonelle høstmøte i Trondheim, hvor det vil bli lysbildeforedrag over temaet 'De nye nasjonalparkene i Trøndelag'. Vel møtt til Suhmhuset i Elvegata 6 i Trondheim (bak Vitenskapsmuseet). Også i år vil fylkeslagene dele ut Trøndersk natur- og miljøpris til person eller forening i Trøndelag som har gjort en særlig innsats for miljøet.