Kubjørgaveien i Selbu klages inn for Sivilombudsmannen

18.07.2007:

Naturvernforbundet i Sør- og Nord-Trøndelag, Essand reinbeitedistrikt og Trondhjems Turistforening klager fylkeslandbruksstyrets godkjenning av landbruksveien Kubjørga-Drøidalen i Selbu inn for Sivilombudsmannen for forvaltningssaker. Organisasjonene mener Fylkesmannens saksbehandling, som ligger til grunn for Fylkeslandbruksstyrets vedtak, er mangelfull på flere områder.

Kubjørgaveien i Selbu klages inn for Sivilombudsmannen

18.07.2007:

Naturvernforbundet i Nord-Trøndelag og Arbeiderpartiet med felles klimauttalelse

18.07.2007:

Naturvernforbundet og Arbeiderpartiet har gått sammen om et felles krafttak for å redusere utslippene av såkalte klimagasser i Nord-Trøndelag. I en felles uttalelse lister forbundet og partiet opp en rekke konkrete saker som bør gjennomføres de nærmeste årene. Naturvernforbundet har her fått gjennomslag for en rekke viktige saker, og har hatt en god dialog med Arbeiderpartiet og fått muligheten til å påvirke partiprogrammet for Nord-Trøndelag Arbeiderparti i positiv retning. -Jeg vil imidlertid understreke at dette ikke innebærer at vi går god for Arbeiderpartiets fylkesprogram når det gjelder miljø generelt, sier Per Flatberg fra Naturvernforbundet.

-Veien til Snøheim må legges ned

18.07.2007:

Steinar Nygård, nestleder i Naturvernforbundet i Sør-Trøndelag, tar i denne artikkelen til orde for at veien til Snøheimhytta på Dovre må legges ned, som tidligere vedtatt av både Stortinget og to statsråder i Miljøverndepartementet. -La oss være stolte og glede oss over det som skal skje på Dovrefjell, skriver Nygård i sitt innlegg.