Årsmøte i Verdal avholdt

03.10.2007:

Lokallaget i Verdal avholdt sitt årsmøte 26. september. På programmet sto valg av permanent styre, etter at et interimstyre har fungert med Gunnar Gustad som leder etter gjenopprettelsen av lokallaget tidligere i år. Gunnar Gustad ble valgt til leder, og Brita Kleven Thorsvik og Annbjørg Støa som styremedlemmer. Leder i Naturvernforbundet, Lars Haltbrekken, holdt så et innlegg over temaet biologisk mangfold og klima.

Innkalling til konstituerende møte

21.09.2007:

Naturvernforbundet i Verdal innkaller med dette sine medlemmer til konstituerende årsmøte med bl.a. valg av styre. Møtet vil finne sted i Vollhaugveien 18 (hos Vestvik Reklame) i Verdal onsdag 26. september kl. 19.00.

Naturvernforbundet og SV i Nord-Trøndelag med fellesuttalelse om miljø

04.09.2007:

Sosialistisk venstreparti og Naturvernforbundet i Nord-Trøndelag (Naturvernforbundet) er blitt enige om en fellesutalelse om viktige energi-og klimautfordringer. Naturvernforbundet har utfordret de øvrige politiske partiene til å slutte seg til fellesuttalelsen som ble inngått med Nord-Trøndelag Arbeiderparti for ei tid tilbake.

Foreslå kandidater til trøndersk natur- og miljøpris 2007!

30.08.2007:

Naturvernforbundet i Nord- og Sør-Trøndelag oppfordrer herved sine medlemmer og andre til å komme med forslag til personer eller lag/foreninger som har gjort seg fortjent til trøndersk natur- og miljøpris. Prisen på 10 000,- kr er gitt av Adresseavisen og Trønder-Avisa, og skal deles ut på høstmøtet i Trondheim 25. november. Prisen skal deles ut til enkeltpersoner, lag og foreninger, etater m.v. i Trøndelag, som har gjort en fortjenestefull innsats og stimulert til nytenkning og aktivitet innen området natur og miljø. Forslagsfristen er 20. oktober 2007.