Høstmøte med Trøndersk natur- og miljøpris 25.november

Naturvernforbundet i Nord- og Sør-Trøndelag inviterer nok en gang til sitt tradisjonelle høstmøte i Trondheim, hvor det vil bli lysbildeforedrag over temaet 'De nye nasjonalparkene i Trøndelag'. Vel møtt til Suhmhuset i Elvegata 6 i Trondheim (bak Vitenskapsmuseet). Også i år vil fylkeslagene dele ut Trøndersk natur- og miljøpris til person eller forening i Trøndelag som har gjort en særlig innsats for miljøet.
Vi starter møtet kl. 10.30, se for øvrig vedlagte program for dagen. Aina Bye, Erik Stabell og Roald Evensen vil vise lysbilder og snakke om sine opplevelser fra de fire nye nasjonalparkene i Trøndelagsfylkene: Lierne, Blåfjella/Skjækerfjella, Skarvan/Roltdalen og Forollhogna. Dette er temaer som vil være interessante for de fleste med interesse for norsk og trøndersk natur, og står som flotte eksempler på at det klassiske naturvernet ennå ikke har avgått ved døden.

Den prestisjetunge Trøndersk natur- og miljøpris på 10 000,- vil også bli delt ut under møtet. Juryformann Roald Evensen har ledet en jury bestående av representanter fra Adresseavisen, Trønder-Avisa og fylkesmennene i Nord- og sør-Trøndelag. Det kom inn mange gode forslag på kandidater, og prisvinneren vil bli kunngjort først under høstmøtet.

Se for øvrig vedlagte program for detaljer rundt arrangementet.