Årsmøte Naturvernforbundet i Steinkjer

21.02.2008:

Lokallaget i Steinkjer avholder sitt årsmøte 27.02.2008 kl. 19.00 i HiNTs lokaler (inngang administrasjonslokalet Kongens gt.). I tillegg til ordinære årsmøtesaker som vil sivilarkitekt Torgeir Havik holde en orientering om passive hus. Vedlagt følger årsberetning 2007, møteinnkalling og arbeidsplan 2008 for lokallaget. Velkommen!

Naturvernforbundet i Nord- og Sør-Trøndelag kritiske til vindkraftutbygging

20.02.2008:

Naturvernforbundets fylkeslag i trøndelagsfylkene har i en felles høringsuttalelse til den planlagte kraftlinjen Namsos-Roan uttalt sterk bekymring over omfanget av vindkraftutbygginger som nå planlegges langs Trøndelagskysten. Naturvernforbundet frykter at uerstattelige naturområder vil gå tapt for all framtid, dersom man ikke nå besinner seg.

Seminar om skog og klimaendringer

05.02.2008:

Naturvernforbundet i Steinkjer og Skogselskapet i Trøndelag inviterer til et kveldsseminar torsdag 7. februar kl. 19.00-21.30. Seminaret vil foregå i Statens Hus (møterom "Stiklestad") og temaet er skog og klimaendringer.

Husk årsmøtet i Sør-Trøndelag

05.02.2008:

Naturvernforbundet i Sør-Trøndelag avholder sitt årsmøte i Suhmhuset (Elvegata 6) bak Vitenskapsmuseet torsdag 7. februar. Temaet for møtet blir i år kollektivtrafikk, og vi har invitert et panel bestående av bystyrepolitikere fra Trondheim, samt representanter fra Sør-Trøndelag fylkeskommune. Både medlemmer og andre er velkomne til å delta på den åpne delen av møtet, som begynner kl. 18.00.