Energitilhengeren har vært i Steinkjer

08.09.2008:

Naturvernforbundets mobile utstilling Norges største kraftverk(energitilhengeren) har vært på rundreise i Nord-Trøndelag. Fredag 15. august var den i Steinkjer. Mange stakk innom hengeren, blant annet ordføreren og flere andre representanter fra kommunen.

Uttalelse om forskrift for jakt på bever i Verdal kommune

03.09.2008:

Naturvernforbundet i Verdal har kommet med en uttalelse i forbindelse med ny forskrift for jakt på bever i Verdal kommune. Hovedbudskapet i uttalelsen er at Verdal kommune ikke bør åpne for jakt på bever, ettersom det er stor usikkerhet om den lokale beverbestanden vil tåle et slikt uttak. Uttalelsen kan leses i sin helhet hvis du går inn på "les mer".

Foredrag om Naturmangfold på Suhmhuset 23.9.2008

01.09.2008:

Vi minner om foredraget vi i år skal ha gjennom Kunnskapskalenderen tirsdag den 23 september kl. 19.00. Fagleder på området " Arts- og områdevern, skog, vassdrag, motorferdsel i utmark" i Norges Naturvernforbund Arnodd Håpnes er foredragsholder. Sted: Suhmhuset, Trondheim. Åpent for alle. Gratis entre.