Tur- og aktivitetsdag i Tromsdalen lørdag 30 august!

21.08.2008:

Lørdag 30. aug. kl. 11 - 17 arrangeres det åpen dag i Tromsdalen. Program: Turorientering med naturquiz og aktiviteter på postene. Grottevandring. Taubanekjøring. Geologiekskursjon (kl. 11 og 13). Tømmerfløyting. Felles matpause m/ muligheter for grilling fra kl. 15. Orientering om Tromsdalen. Oppmøte: vegende v/ Svartfossen. Ta med kompass, kopp og (grill-)mat. Gratis kaffe. Familievennlig og alle er velkomne!

Norges største kraftverk på Minsaas plass torsdag 14. august

18.08.2008:

Naturvernforbundet sin mobile utstilling om energifrigjøring i bygninger er på turné i Nord-Trøndelag og stod på Minsaas Plass fra kl 10 - 13 den 14.08.08. Været ønsket å spille oss et puss med å sende regnskyll nedover plakatene til lokallaget. Det var ikke så dumt allikevel fordi folk som kom bortom valgte å søke ly inni tilhengeren!

Utstillingen "Norges største kraftverk" til Nord-Trøndelag!

06.08.2008:

I Naturvernforbundets mobile utstilling" Norges største kraftverk" (Energitilhengeren) kan du se praktiske eksempler på hvordan en kan spare energi: Varmepumper, pelletesfyr, solvarme, temperaturstyring m.v. Utstillingen besøker Nord-Trøndelag 13.-16.august og er åpen for alle interesserte. Fagfolk svarer på spørsmål. Konkurranse med spørsmål om energiløsninger. Arrangør: Naturvernforbundet i Nord-Trøndelag og lokallagene i Levanger, Verdal, Inderøy, Steinkjer og Stjørdal med økonomisk støtte fra bl.a. fylkeskommunen. Benytt denne anledningen til å bli kjent med miljøvennlige energiløsninger. Liste over utstillingssteder og tider finnes under.

Vellykka slåttoinndag på Egge

15.07.2008:

Naturvernforbundet i Steinkjer arrangerte sammen med Beistaden historielag slåttoinndag på Egge søndag 6.juli. Det ble slått med ljå og med gammeldags slåmaskin og satt opp hesjer.Nytt av året var at det også ble satt opp en høystakk. Både gamle og unge deltok i aktivitetene og hygga seg i fint slåttavær." Det var også natursti, som Miljøagentene på Steinker sto for, og omvisning i utstillinga Da utmarka var livsgrunnlaget". En virkelig fin dag på Egge.