Villmarka forsvinner!

16.12.2009:

Områder som ligger mer enn 5 kilometer fra tekniske inngrep, såkalt villmarkspregede områder, er redusert fra 48 til 11,7 prosent i løpet av de siste hundre årene. I Sør-Norge er det nå bare 5 prosent igjen. Hvor lenge skal vi fortsette å bygge ned den norske villmarka, spør Naturvernforbundets landsstyre i denne uttalelsen.

Naturvernforbundet klager på gaupekvoten

14.12.2009:

Fylkeslagene i region 6 er samlet i en klage mot gaupekvoten. Rovviltnemnda har vedtatt en politisk beslutning med en kvote som er mye høyere enn hva sekretariatet har gitt råd om.

Klimademonstrasjon

03.12.2009:

12 desember vil det være klimaaksjoner over hele verden og WWF Midt-Norge og Naturvernforbundet i Sør-Trøndelag ønsker å mobilisere befolkningen i Trondheim til å vise engasjement og stemme for klima.

Foredrag om høyhastighetstog

25.11.2009:

Jørg Westermann fra Norsk Bane kom for å fortelle om hvordan arbeidet går med planene om lyntog i Norge, spesielt om Oslo-Trondheim strekningen. Han viste store muligheter for lyntog i Norge. Se hans presentasjon her.