14.10.2009:

I kommuner hvor vi kun har noen få personer som ønsker å være aktive har vi kontaktpersoner. Disse personene uttaler seg i saker for fylkeslaget og underretter fylkeslaget når noe er på gang i kommunen. Er du interessert i å bli aktiv, men ikke har et lokallag i kommunen er dette et bra steg å begynne med. Som kontaktperson trenger du ikke å tenke på bokføring og andre administrative saker, det er kun direkte miljøarbeid som du trenger å tenke på. Lite administrasjon medfører ikke bare mer tid til direkte miljøarbeid, det betyr også at man ikke har samme press på at arbeid må bli gjort. Har man ikke tid å arbeide for Naturvernforbundet under noen måneder er ikke dette noe problem. I tillegg er det nok med å være én person i en kommune for å bli kontaktperson, et lokallag trenger flere. Å ha kontaktpersoner i en kommune er ofte en overgangsfase før vi finner flere personer som vil bli aktive og starte et lokallag. Ta kontakt med vår fylkessekretær om du er interessert i å bli kontaktperson (73515224/sortrondelag..at..naturver.no).

Strømproduksjon på Fosen

12.10.2009:

Flere vindkraftsparker er på gang på Fosen med de kraftlinjer som dette innebærer. Les fylkeslagets uttalelser i saken.