Trygg mat

08.10.2009:

Konferanse om bærekraftig maproduksjon i Stjørdal.

Høstmøte 2009

05.10.2009:

Naturvernforbundet i Nord- og Sør-Trøndelag inviterer til Høstmøte i Suhmhuset i Trondheim. Vi deler ut Trøndersk Natur- og Miljøpris til en miljøhelt i Trøndelag og Marit Lorvik fra Fylkesmannen i Sør-Trøndelag kommer for å fortelle om de marine verneområdene som er foreslått i fylkene.

Fylkesmannen godtar bygging av Salmarkveien

28.09.2009:

Fylkesmannen i Nord-Trøndelag har 25.september avgitt uttalelse om den omstridte Salmarkveien i Fosnes. Fylkesmannen har ikke avgjørende innvendinger mot at veien bygges som omsøkt. Naturvernforbundet beklager dette sterkt og mener at Fylkesmannen ikke tar nasjonale miljømålsettinger på alvor.

ENIGHET I KOMMUNENE OM NASJONALPARK PÅ NORD-FOSEN

28.09.2009:

Kommunestyrene i alle de berørte kommunene, Osen, Roan, Åfjord, Namdalseid og Verran har nå gitt sin tilslutning til forslaget om Dåapna nasjonalpark og har presentert forslaget for Miljøverndepartementet. I brev av 18.9 ba kommunene om møte med departementet, og allerede 24.9 kom statssekretær Heidi Sørensen på besøk.