Ordførere foreslår nasjonalpark

14.09.2009:

For nesten 40 år siden ble området reddet fra å bli skytefelt for forsvaret. Nå går ordførere i fem trøndelagskommuner sammen om å foreslå opprettelsen nasjonalpark i området. Lars Haltbrekken mener det historisk sus over forslaget.

Spørsmål til listekandidatene i Sør Trøndelag

11.09.2009:

Naturvernforbundet i Sør-Trøndelag har sendt ut spørsmål til listekandidatene fra fylket om deres syn på ulike miljøsaker. Vi noterer at det er et stort sprik i hvor viktige miljøspørsmål er for kandidatene. Vi noterer også at det er ulike syn på hvor mye naturen skal bygges ned for å få frem fornybar energi. Skal urørte områder bygges ned av vindmøller og minikraftverk for å øke andelen energi som ikke kommer fra kilder som bidrar til global oppvarmning?

Vi søker personer som vil bli aktive

09.09.2009:

Vi søker nå etter engasjerte personer i Sør-Trøndelag som ønsker å bli aktive i Naturvernforbundet. Vi har lenge hatt fem lokallag og ingen kontaktperson i fylket. Nå jobber vi med å forbedre dette. Vi har kontakt med flere personer i ulike kommuner som er interessert i å jobbe aktivt med å verne naturen. For å gjøre en innsats i kommuner hvor det ikke finnes lokallag fra før kan man enten starte et lokallag eller bli kontaktperson.