Gjenbruksguiden er lansert

10.06.2009:

5. juni - på selveste verdens miljøverndag - ble gjenbruksguiden.no lansert. Nettsiden for Trondheim og omegn er et samarbeid mellom Framtiden i våre hender Trondheim og Trondheim kommune. Også Naturvernforbundet i Sør-Trøndelag, Grønn Hverdag Midt-Norge og Natur og Ungdom er samarbeidspartnere i prosjektet.

Feirer vassdrag med kake

10.06.2009:

I kveld kroner Stortinget lang tids kamp for verning av vassdragene Vefsna, Tovdalsvassdraget og Langvella med seier. Naturvernforbundet feirer saken sammen med politikere og presse i ettermiddag.

Naturvernforbundet sier nei til kraftlinje

29.04.2009:

Naturvernforbundet i Nord- og Sør-Trøndelag har i en felles høringsuttalelse gått mot den planlagte kraftlinja mellom Namsos og Roan. Bakgrunnen er at de gjennomførte tilleggsutredningene etter Naturvernforbundets syn har svært store svakheter. I tillegg kommer det prinsipielle syn Naturvernforbundet har hatt på utbyggingen siden starten; at prisen man må betale i forhold til naturmangfold og bortfall av inngrepsfrie naturområder er altfor høy.