Nye avslag på torskeoppdrett i Trondheimsfjorden

20.03.2009:

Tre nye søknader om torskeoppdrett i Trondheimsfjorden har de siste dagene blitt avslått av Fiskeridirektoratets regionkontor. Begrunnelsen er Fiskeridirektoratet sentralt sin behandling av Naturvernforbundets klage tidligere i år, der det slås fast at torskeoppdrett i Trondheimsfjorden vil medføre en uakseptabel risiko for økosystemet i fjorden.

-Torskeoppdrett i Namsenfjorden uakseptabelt

16.03.2009:

Naturvernforbundet i Nord-Trøndelag avholdt årsmøte 14. mars, og årsmøtet uttaler seg kritisk til planene om torskeoppdrett i Namsenfjorden. Årsmøtet mener kunnskapen om konsekvensene av torskeoppdrett er for mangelfull til at slik virksomhet kan aksepteres. Les mer om årsmøtet nedenfor.

Årsmøte Naturvernforbundet i Nord-Trøndelag

23.02.2009:

Naturvernforbundet i Nord-Trøndelag har den glede å invitere våre medlemmer til årsmøte lørdag 14. mars kl. 10.00 på Quality Hotel Grand i Steinkjer. Vi starter med et åpent temamøte der Dag Arne Høystad fra Norges Naturvernforbund som sitter i Lavenergiutvalget vil snakke om "Halve energiforbruket - samme velferd".

Årsmøte i Naturvernforbundet i Steinkjer

23.02.2009:

Naturvernforbundet i Steinkjer har den glede å invitere sine medlemmer til årsmøte onsdag 25. februar kl. 19.00 på HiNT (administrasjonslokalet i Kongensgt.). Nedenfor kan du lese hele innkallingen, samt årsberetning 2008 og arbeidsplan 2009. Velkommen!