• Trøndelag

Mads Løkeland-Stai

Mads Løkeland-Stai til minne

04.10.2021 | Sist oppdatert: 04.10.2021

Det var med stor sorg vi i helga mottok beskjed om at styremedlem i Naturvernforbundet i Trøndelag, Mads Løkeland- Stai døde. Mads var engasjert i Naturvernforbundet både lokalt, regionalt og nasjonalt, og hans kunnskap, innsikt og oversikt innen mange saksområder gjorde Mads dypt respektert og verdsatt.

IMG_20200620_142114
Debattinnlegg fra Naturvernforbundet i trøndelag, NJFF Nord-Trøndelag og Trondhjems og Trøndelag Turistforening

Energieffektivisering er et kinderegg for jobbskaping

16.09.2021 | Sist oppdatert: 16.09.2021

Vindindustrien skaper nesten ingen varige arbeidsplasser i Norge, den er snarere en trussel for de mange som er sysselsatt innenfor turistnæringen. Heller enn å bygge naturødeleggende og konfliktfylte vindkraftanlegg, bør Norge satse målrettet på energieffektivisering. I tillegg til å frigjøre energi, kan energieffektivisering gi nasjonen tusenvis av nye og varige arbeidsplasser over hele landet.

Adopter en bit av Norge

25.08.2021 | Sist oppdatert: 25.08.2021

Er dere et vennegjeng, idrettslag eller en forening? Bli med på ryddedugnad ved å adoptere en bit av Norge!

IStock-618422684

Torskeoppdrett i Trondheimsfjorden – et risikabelt sjansespill

06.07.2021 | Sist oppdatert: 06.07.2021

Levanger kommune foreslår å åpne for torskeoppdrett på seks steder. Oppdrett av torsk er mer utsatt for rømming og påvirkning av villfisk enn lakseoppdrett. Trondheimsfjordens egen torskestamme risikerer sykdom og genetisk påvirkning.