Gjølme pukkverk

Utvidelse av Gjølme pukkverk legges ut til høring

18.11.2012 | Sist oppdatert: 18.11.2012

Når planene for en utvidelse av Gjølme pukkverk legges ut til høring, inneholder den i det minste en god nyhet for naboene. Planene om også å etablere et asfaltverk i området er skrinlagt.

Hjortdalshytta

Turglede i Grytdalen

20.10.2012 | Sist oppdatert: 20.10.2012

Naturvernforbundet og Grytdalens venner inviterte lørdag 20.oktober til guidet tur til Songlia og Grytdale. Et 50 - talls fremmøtte fikk en fin tur med godvær og flott natur.

Bessaker(1)

Planlagt vindkraftutbygging i Ytre Agdenes stoppes av Luftforsvaret

01.10.2012 | Sist oppdatert: 01.10.2012

Trønderenergi jobber med planer om vindpark i Kalurdalen i Ytre Agdenes, og søker i første omgang om dispensasjon for oppsetting av målemast for registrering av vindresurser. Innstillinga til formannskapets møte 3.oktober er avslag, da Ørland Flystasjon har klare motforestillinger.

Løkken gruver

Naturvernforbundet i Orklaregionen og Meldal Kommune går sammen om et felles fagseminar om forurensningene fra gruvene på Løkken

29.08.2012 | Sist oppdatert: 14.11.2012

12. februar vil etter planen Meldal Kommune sammen med lokalavdelinga av Naturvernforbundet i Orklaregionen og eventuelt nabokommunene Orkdal og Rennebu arrangere et fagseminar om gruveforurensning , hvor offentlige etater og faglie miljø inviteres til en diskusjon om gruveforurensning generelt og forholdene på Løkken spesielt. Et tilsvarende arrangement for 3 år sida var meget vellykket.