HUBROPÅKVIST

Hubroen Ingvil kan få konsekvenser for planlagt vindkraft i Snillfjord

09.11.2011 | Sist oppdatert: 09.11.2011

I regi av Norsk ornitologisk forening og fugleekspert Livar Ramvik i Snillfjord har en hubro fått påmontert radiosender slik at en nå i flere måneder har kunnet overvåke dens vandring i naturen. Dette har gitt nye opplysninger, som også kan få konsekvenser for planlagt vindkraftutbygging i Snillfjord kommune.

Kronhjort, etter snøfall

Naturvernforbundet ber om utsettelse av et eventuelt salg av Grytdalseiendommen

12.10.2011 | Sist oppdatert: 12.10.2011

Vi håper at FAD, Miljøverndepartementet, Orkdal og Snillfjord kommuner og andre interessenter sammen kan finne en varig løsning som sikrer fortsatt offentlig eierskap og forvaltning av Songlieiendommen, og ber i første omgang FAD om å sikre at planene om salg blir utsatt inntil videre. Dette uttaler Naturvernforbundet i et brev til Fornyings og Administrasjonsdepartementet

Stor suksess for villmarkskveld i Orkdal

31.08.2011 | Sist oppdatert: 05.09.2011

Naturvernforbundet, lokalavdelinga i Orklaregionen, sammen med Grytdalens venner, Orkdal Jeger og Fiskeforening samt Orkdal og Snillfjord kommuner, stod som arrangør for temadag om framtida til Sognila og Grytdalenområdet i Orkdal og Snillfjord kommuner. Arrangementene ble en umiddelbar suksess. Nermere 400 personer møtte opp i kinosalen på Orkanger om kvelden.