Songlia(1)

Positive signaler for framtida til Songlia og Grytdalen

05.05.2016 | Sist oppdatert: 05.05.2016

Statsbygg varsler nå at en er positiv til å utsette et planlagt salg av eiendommene i Songlia og Grytdalen. Blant annet forventete inntekter fra vindkraft på Geitfjellet gjør at en nå vurdere å pløye disse tilbake for en oppgradering av eiendommene.

Søppeldugnad(1)

Vellykket søppeloppsamling ved Sika

04.05.2016 | Sist oppdatert: 04.05.2016

7.mai er den nasjonale opprydningsdagen i Norge. Naturvernforbundet i Orkaregionen tjuvstartet 3. mai ved Sika med "skremmende godt" resultat

Laks

Forsøksfiske i Orkdalsfjorden

15.04.2016 | Sist oppdatert: 15.04.2016

Konsulentfirmaer SWECO fikk av Fylkesmannen tillatelse til et prøvefiske på laks og sjøørett i Orkdalsfjorden med oppstart i april. Etter at blant andre Naturvernforbundet og Orkla Fellesforvaltni proresterte, har nå fylkesmannen med oppsettende virkning trukket tilbake tillatelsen for en nærmere utredning

Dagens Havn (2)(1)

Ikke penger til godsterminal i Trondheimsregionen

11.03.2016 | Sist oppdatert: 11.03.2016

Regjeringa har lagt fram en ny transportplan gjeldende 12 år fram i tid. Planene inkluderer ikke penger til utbygging av godsterminal i Trondheimsregionen. Når det gjelder havneutbygging legges føringer for en desentralisert havnestruktur.