Tiltak mot marin forsøpling

Dalførepatruljen 2022

Nå kan du søke på sommerjobb i årets Dalførepatrulje.

Dalførepatruljen blir videreført denne sommeren, med rydding av plast og annet søppel i Stjørdal og Meråker. Det skal ryddes ved vassdrag, innsjøer og sjønære områder ulike steder i kommunene, for å fjerne det som ellers vil være marint søppel. Det gir en renere natur, fine naturopplevelser og inntekt.

Naturvernforbundet i Stjørdal og Meråker sammen med Rune Sagen utlyser sommerjobb til to personer i juli måned. Sommerjobben er en videreføring de vellykkede «patruljene» i 2019 og 2020. Jobben består også i å fortelle om ryddingen man gjør på facebook-siden Dalførepatruljen22.

Vi søker to friluftsvante og engasjerte ungdommer over 18 år til jobben. Du må ha førerkort. Patruljen blir utstyrt med varebil. Arbeidsplan og opplæring vil bli gitt.  Vi oppfordrer to og to til å søke sammen!

Sommerjobben er fire uker med oppstart mandag 4. juli. Lønn etter avtale.

I søknaden vil vi at du skriver litt om deg/dere selv og forteller hvorfor akkurat du/dere bør få jobben. Hold søknaden kortfattet (under 1 side vanlig tekst).

Søknadsfrist: 15. mai.

Send søknaden din til: stjordal@naturvernforbundet.no

Vi vil oppfordre beboere og brukere av områdene patruljen besøker til å ta dem godt imot og gjerne delta i ryddedugnad. Følg med på Dalførepatruljen22.

Prosjektet er finansiert gjennom støttemidler til arbeid mot marin forsøpling.

Artikkelen ble sist oppdatert: 24.04.2022